معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا:

برای تخصصی شدن کشاورزی باید محتواهای هنرستان‌های کشاورزی بومی شود

تهران (پانا) - معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اقتصاد کشاورزی می‌تواند به سمت تخصصی شدن برود، عنوان کرد که با بومی‌کردن محتواهای آموزشی در هنرستان‌های کشاورزی این مهم عملیاتی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۷۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برای تخصصی شدن کشاورزی باید محتواهای هنرستان‌های کشاورزی بومی شود

شاهپور علایی‌مقدم، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه کشاورزان در ایران عمدتاً سوادشان در حد خواندن و نوشتن است، اظهار کرد:‌«این موضوع باعث شده انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بستر تولید به کندی پیش رفته و با مشکلات بسیار زیادی انجام می‌شود. از این روز وزارت جهاد کشاورزی در مناطقی که امکانش فراهم شده مراکزی را برای آموزش کشاورزان تأسیس کرده است.»

ایجاد مراکز شبانه‌روزی برای تحصیل فرزندان عشایر

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌«زمانی که من در سازمان امور عشایر وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتم تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش امضا کردیم تا فرزندان عشایر و مخصوصاً دخترخانم‌ها در آن مدارس مشغول به تحصیل شوند و درس بخوانند.»

وی افزود: «در شرایط کنونی هم این مراکز آمادگی دارند تا فرزندان عشایر به‌صورت شبانه‌روزی در آن مکان‌ها تحصیل کنند.»

بازماندگی تحصیلی در دختران عشایر بالاست

علایی مقدم با اشاره به اینکه بازماندگانی تحصیلی در عشایر بالاست، گفت: «این بازماندگی از تحصیل مخصوصاً در بین دختران عشایر زیاد است. درگذشته شرایط تحصیل آن‌ها در مراکز شبانه‌روز فراهم شده بود و پیشرفت‌های خوبی در حال اتفاق افتادن بود اما کرونا همه چیز را به هم ریخت و باعث شد تعادل آموزش کشور به هم بخورد و حالا تا به ریل خودش بخواهد برگردد زمان می‌برد.»

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: «تمام مراکز آموزش ترویج در وزارت جهاد کشاورزی زیر نظر سازمان تات فعالیت می‌کنند. این مراکز آمادگی کامل برای تربیت کشاورزان جوان را دارند. سازمان تات برنامه و طرح‌های خوبی در دست اقدام دارد.»

نقش مهم هنرستان‌های کشاورزی در ایجاد اشتغال

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هنرستان‌های کشاورزی پتانسیل خوبی برای جوان شدن کشاورزی در ایران دارند، عنوان کرد: «اگر ما در هنرستان‌های کشاورزی به سمت علمی کاربردی شدن برویم، هم اشتغال را تقویت می‌کنیم و هم تولید را بهبود می‌بخشیم. در نهایت امنیت غذایی کشور هم تضمین می‌شود.»

تخصصی شدن کشاورزی با بومی شدن محتواهای هنرستان‌های کشاورزی

وی افزود: «ارائه محتوا در هنرستان‌های کشاورزی باید مطابق با اقلیم و دانش بومی و الگوی کشت همان منطقه باشد. درواقع با این روش کشاورز متخصص برای هر منطقه تربیت می‌شود و به سمت تخصصی شدن اقتصاد کشاورزی می‌رویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار