مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

مادران، روسای سلامت روان در خانواده هستند

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد مادران، روسای سلامت روان در خانواده هستند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مادران، روسای سلامت روان در خانواده هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، نشست کمیته راهبردی عفاف و حجاب، تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان و مسابقات فرهنگی هنری امید فردادر آموزش و پرورش، با حضور نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدزاده معاون پرورشی و فرهنگی استان، حسن رحیم خانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان، حمیدرضا مشهدی رییس دانشگاه فرهنگیان استان، نمایندگان دستگاه های اجرایی استان و سایر اعضا در سالن جلسات ساختمان شهید قدرت الله چگینی برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن قدردانی از عوامل اجرایی برگزاری این کمیته به نقش موثر خانواده در نهادینه کردن حجاب و عفاف در فرزندان اشاره و تصریح کرد: خانواده زمینه‌ساز شکل‌گیری بنیان‌های شخصیت فرزندان، پرورش دهنده‌ انسان‌های کارآمد و مقاوم و محل پرورش عواطف و عامل انتقال فرهنگ و ارزش‌ها به نسل بعدی است.

وی ضمن آسیب شناسی ناآرامی‌های اخیر ادامه داد: برنامه ریزی مناسب، به منظور آگاه کردن خانواده ها در خصوص این مهم، امری لازم و ضروری است.

این مقام مسئول حضور و مشارکت دستگاه های فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیرین، موسسات مردم نهاد فرهنگی و اصناف در کنار آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را لازم و ضروری دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، نقش مادران و زنان را، رئیس سلامت روان، در هر خانواده و در هر جامعه ای دانست و تصریح کرد: مادر و زن در خانواده با تعامل سازنده با همسر و فرزندان نقشی اساسی در بهبود و ارتقاء سلامت روان خانواده ایفا می‌کند.

سیاهکالی مرادی افزود: شخصیت والایی چون امام خمینی(ره) به نقش و جایگاه زن در جامعه اهمیت ویژه ای داده است تا آن جا که جمله معروف امام(ره) از دامن زن مرد به معراج می رود، یادآوری کننده و نشان دهنده منزلت زن در دیدگاه ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین محمد زاده معاون پرورشی و فرهنگی استان، به تشریح اقدامات صورت پذیرفته در معاونت پرورشی استان پرداخت و اذعان کرد: عفاف و حجاب دو حوزه کاملا متفاوت است، عفاف زیرساخت حجاب است و اگر عفاف باشد حجاب را نیز به‌دنبال خود می‌آورد.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه روان شناختی به مسئله عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: عفاف زیرمجموعه کرامت انسانی است و اگر بر روی کرامت انسانی کار شود تمام حوزه‌های عفاف تربیت خواهد شد و در این فضا زیرساخت حجاب تقویت می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب کتاب های متعددی نوشته شده است، به معرفی ۲ کتاب تاثیرگذار از جمله کتاب «آثار و فواید حجاب از دیدگاه علوم اجتماعی، روانشناسی و دانشمندان جهان» به قلم اسدالله محمدی‌ نیا و کتاب «زیباتر از گل» با موضوع ۲۰ دلیل عقلی برای حجاب، به قلم آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پرداخت.

گفتنی است؛ این جلسه به منظور توجیه شرح وظایف اعضای کمیته نظارت و ارتقاء وضعیت حجاب در مدارس و آموزشگاه ها و دریافت گزارش اقدامات انجام شده برای ارسال به ستاد عفاف و حجاب استان، تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان و تشکیل دبیرخانه استانی مسابقات فرهنگی هنری فردا برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار