معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی:

شناسایی دقیق بی‌سوادان در مسیر رشد این موضوع بسیار موثر خواهد بود

تبریز (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد شناسایی دقیق بی‌سوادان در مسیر رشد این موضوع بسیار موثر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۵۵۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی دقیق بی‌سوادان در مسیر رشد این موضوع بسیار موثر خواهد بود

تراب محمدی در این جلسه با اشاره به اهمیت رشد درصد با سوادی در رشد همه جانبه یک جامعه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد چشمگیری در درصد با سوادی استان هستیم و در حال حاضر حدودا ۹۶.۶ درصد جمعیت ۱۰الی ۴۹ ساله استان از نعمت سواد برخوردارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید جایگاه استان آذربایجان شرقی در باسوادی به عنوان یکی از استان‌هایی که در مسائل فرهنگی همواره پیشتاز بوده، بالاتر باشد، افزود: شناسایی دقیق بی‌سوادان در مسیر رشد این موضوع بسیار موثر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی را به مشارکت در امر شناسایی اسمی بی‌سوادان ملزم دانست.

مدیرکل دفتر دوره های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز در این جلسه با اشاره به سختی شناسایی اسمی بی سوادان اشاره کرده و مشارکت دستگاه های انقلابی را در این زمینه خواستار شد.

قنبرزاده ضمن اشاره به فعالیت خوب استان آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته در زمینه فعالیت های سوادآموزی افزود: انسداد مبادی بی سوادی در جلوگیری از رشد درصد بی سوادی نقش مهم و اساسی دارد و باید ضمن فعالیت در حوزه سوادآموزی باید جلوی ظهور بی سوادی را نیز گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین پوررادی در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از مشارکت و همدلی بین بخشی در استان گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیر فعالیت سوادآموزی در استان و شهرستان ها نقش اساسی در پیشبرد برنامه ها را دارد و از این رو انتظار داریم فرمانداران محترم نسبت به تشکیل فصلی آن در شهرستان ها اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تحقق اهداف سوادآموزی در گرو مشارکت همگانی است، افزود: تفاهم نامه متعددی در سطح کشور و استان بین دستگاه ها تنظیم شده است و تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان بر این است تا از تمام ظرفیت های برون سازمانی در رشد درصد باسوادی بهره ببرد.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تاکید بر ضرورت انسداد مبادی بی سوادی گفت: با افزایش پوشش تحصیلی در سال‌های گذشته، استان در زمینه جلوگیری از رشد بی سوادی گام های بزرگی برداشته است.

وی در پایان با اشاره به طرح های مختلف سوادآموزی مانند طرح های آموزش اولیای بی‌سواد، آموزش عملی نماز یا نماز کلید بهشت، سوادآموزی در زندان، خواندن با خانواده، آموزش عملی نماز افزود: در سال جاری بیست هزار و ۷۶۹ نفر در دوره های مختلف تحصیلی جذب شده اند که از این تعداد پنج هزار و ۵۴۳ نفر از سواد خواندن و نوشتن برخوردار نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین پوررادی با اشاره به اینکه در سرشماری سال ۱۳۵۵ درصد باسوادی استان ۱۲/۳ درصد از کشور کمتر بود افزود: در حال حاضر به اختلاف دو دهم درصدی کشوری رسیده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار