مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اعلام کرد؛

اجرای ۴۵ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان

زنجان(پانا)-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، پروژه نهضت ملی مسکن را یک طرح بزرگ ملی یاد کرد و گفت خوشبختانه در استان زنجان ۴۵ پروژه نهضت ملی مسکن در دست ساخت است.

کد مطلب: ۱۳۵۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۴۵ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان

اصغر اسماعیلی با بیان اینکه اوایل اسفند ماه سالجاری جلسه‌ای در محل ساختمان وزارت کشور با حضور، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی،استانداران و مدیران کل راه وشهرسازی استان‌ها برگزار شد، گفت:مهمترین موضوعات مطرح شده درجلسه بررسی و عملکرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی و استانداران بود و مشکلات در فرآیند اجرای این پروژه عظیم در سطح کشور مطرح و بررسی شد.

وی جلسه برگزار شده در وزارت کشور را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: موانعی که بر سر اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود دارد به خوبی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج خوبی هم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه وظیفه ذاتی اداره کل راه و شهرسازی استان اجرای پروژه‌های مختلف است، افزود: این اداره کل در حال حاضر پروژه عظیم نهضت ملی مسکن را اجرا می‌کند و تمام دستگاه‌های اجرایی در این طرح بسیار مهم ملی و بزرگ باید همکاری کنند.

اسماعیلی گفت:در جلسه، عملکرد و روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن درسطح کشور گزارش داده شدکه دراین خصوص اداره کل راه وشهرسازی استان زنجان بازهم رتبه اول «در اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن» در سطح کشور را از آن خود کرد.

وی گفت: مهمترین و اصلی ترین عاملی که باعث شده این استان در سطح کشور اول باشد به علت همکاری و مشارکت خوب متقاضیان و پرداخت تسهیلات توسط شبکه بانکی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن آورده مردمی و تسهیلات بسیار مهم بوده و حرف اول را می‌زند.

اسماعیلی افزود: خوشبختانه استان زنجان در بخش تخصیص تسهیلات بانکی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور هم جزو استان‌های اول بود لذا از تعامل و همکاری مدیریت شعب بانک مسکن استان قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با پنج بانک دولتی همانند بانک‌های ملت، صادرات و سه بانک دیگر دولتی برای پرداخت تسهیلات برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبری بود که در این جلسه اعلام شد و امید بخش بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره با اینکه در سال ۹۹ که پروژه‌های نهضت ملی مسکن شروع شد وام تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان بود ولی در اردیبهشت ماه سال گذشته میزان تسهیلات به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت، ادامه داد: این پروژه عظیم با آورده مردمی و تسهیلات اجرا می‌شود.

اسماعیلی گفت: بنده قدرتی در مقابل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار رخ می‌دهد ندارم و به دنبال راهکارهایی هستیم تا پروژه‌ها با حداقل قیمت تمام شده به دست متقاضیان برسد و با تمام جان و دل شرایط سخت مردم را درک می‌کنم.

وی با بیان اینکه از خردادماه سال آینده استارت تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان به صورت تدریجی در شهر زنجان انجام می‌شود، افزود: متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن به این امر توجه جدی داشته باشند که قیمت ساخت یک واحد مسکونی و قیمت مصالح در سال ۱۴۰۰ با قیمت امروز فرق دارد و باید این واقعیت را بپذیریم که تورم مشکل مهم در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان‌، به پروژه ۵۱۲ واحدی m1 در شرق شهر زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه در سه زون در دست ساخت است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از ابتدای سال آینده وارد فاز نازک کاری و سفید کاری می‌شود و در بخش شرق زنجان، واحدهای مسکونی این پروژه نخستین واحدهای نهضت ملی مسکن هستند که به متقاضیان واگذار خواهند شد.

اسماعیلی، پروژه نهضت ملی مسکن را یک طرح بزرگ ملی یاد کرد و افزود: خوشبختانه در استان زنجان ۴۵ پروژه نهضت ملی مسکن در دست ساخت است.

وی افزود: در راستای حمایت از تحکیم خانواده و جوانی جمعیت و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و پیگیری دستورات رئیس جمهور، اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به تحویل واحد مسکونی به خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو در دهه فجر کرد و کلید سه واحد مسکونی به سه خانواده دارای فرزند چهارقلو تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان‌، یاد آورشد: توجه به اجرای قانون جوانی جمعیت از اولویت‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان است و این اداره کل نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص تلاش جدی را دارد.

وی گفت: بر اساس وظیفه‌ای که بر حسب قانونی بر عهده مجموعه راه و شهرسازی گذاشته شده خود را موظف به تامین مسکن خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر کرده است و برای تحقق این مهم هم تلاش لازم را دارد و همچنین در راستای حمایت از جوانی جمعیت برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر این ظرفیت قانونی وجود دارد که اگر این خانواده‌ها قبل این از امتیازات دولتی مسکن استفاده کرده‌اند، دوباره می‌توانند از امتیازات لازم که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد از تسهیلات زمین استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، ادامه داد: برای سال آینده هم برنامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را خواهیم داشت.

تمام مصالح ساختمانی به کار گرفته شده در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق زنجان کیفیت لازم را دارند

اسماعیلی کیفیت ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بسیار عالی اعلام کرد و افزود: تمام ضوابط و مقررات ملی ساختمان و استفاده از مصالح با کیفیت در پروژه‌ها به خوبی رعایت می‌شود.

وی بیان داشت: تمام مصالح ساختمانی به کار گرفته شده در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق زنجان کیفیت لازم را دارند و از واحدهای مسکونی شخصی سازی هم با کیفیت تر هستند چرا که توسط مهندسین مجرب و توانمند به خوبی رصد و نظارت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان‌، گفت: استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رعایت مقررات ملی ساختمان مورد تاکید اداره کل راه و شهرسازی استان است و برای تحقق این مهم بسیار جدی است و در راستای ساخت مسکن امن و مستحکم و حفظ امنیت و سلامتی مردم با هیچکس تعارف ندارد.

اسماعیلی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به بررسی مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است، بیان داشت: در این راستا علاوه بر کنترل‌ها و نظارت‌های قبلی، (طرح پایش) پروژه‌های نهضت ملی مسکن از دی ماه امسال با حضور اعضای کارگروه مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته هر هفته جلسه کارگروه مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان با محوریت بررسی مشکلات و تعیین برنامه زمان بندی تحویل پروژه‌ها به متقاضیان برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان‌، یاد آورشد: هدف از اجرای این طرح بررسی مشکلات و رفع پروژه‌های نهضت ملی مسکن است و زمان بندی اتمام پروژه‌ها هم در کارگروه مشخص می‌شود.

اسماعیلی در پایان گفت: تمام تلاش ما بر این است متقاضیان بدانند راه و شهرسازی نسبت به زود خانه دار شدن آنها بسیار تاکید دارد و از تمام توان و ظرفیت خود استفاده می‌کند و همچنین توجه به مسائل فنی و مهندسی در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان به خوبی رعایت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار