در گفتگو با پانا:

مهسا جاور: می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی روئینگ طلایی شود

قرارداد ما در لیگ پول ویتامین هم نمی‌شود/رقابت با ستاره‌های جهانی روئینگ دیگر رویا نیست

تهران (پانا) - بانوی ملی پوش روئینگ سوار ایران معتقد است که آنها می‌توانند این بار در بازی‌های آسیایی خوش رنگ ترین مدال این رشته را از آن خود کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مهسا جاور: می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی روئینگ طلایی شود

مهسا جاور در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اردوی تیم ملی روئینگ اظهار داشت: «خدا را شکر امسال بعد از دو سال وقفه، توانستیم اردوهای مستمر و خوبی برای بازی‌های پیش رو داشته باشیم. هدف این است تا بتوانیم به اوج آمادگی برسیم و بتوانیم پرچم کشورمان را بالا ببریم. در این مدت اعزام‌هایی هم داشتیم و نتایج خوبی هم رقم زدیم که ما را به آینده امیدوار می‌کند. همه دنبال این هستیم تا انشالله مزد تلاش و اردوهای مستمر خود را در بازی‌ها و مسابقات پیش رو بگیریم.»

وی افزود: «لیگ ما هم در حال برگزاری است. در دور رفت رقابت‌ها برگزارشده و دور برگشت باقی‌مانده است. ما برای شرکت در لیگ،دنبال اسپانسر خوب بودیم. واقعاً مبلغ قراردادها این‌قدر پایین آیا که اصلاً نمی‌شود گفت. حتی قابل‌مقایسه با بانوان رشته‌های دیگر هم نیست. نفر اول ما در این رشته نهایت قراردادش ۴۰ میلیون است. اسپانسر هم‌جایی می‌رود و سرمایه‌گذاری می‌کند که دیده شود. ما نه پخش مستقیم داریم و نه دیده می‌شویم. تازه این رشته المپیکی هم است و باید بیش از این به آن پرداخته شود. واقعاً خیلی عجیب است که ما باید دنبال اسپانسر باشیم تا بتوانیم هزینه خود را دربیاوریم.»

بانوی روئینگ سوار ایران ادامه داد: «لیگ ما شناخته‌شده نیست و اسپانسری پا پیش نمی‌گذارد. این رشته دربازی‌های آسیایی مدال‌آوری کرده است. اگر پشتیبان‌ها به لیگ روئینگ و قایقرانی توجهی نمی‌کنند، بخشی هم تقصیر رسانه‌هاست. آن توجه اندکی هم که می‌شود، به خاطر این است که اتفاقات این رشته را بچه‌ها خودشان در صفحات مجازی خود می‌گذارند. امیدواریم که این روند بهتر شود. در رشته والیبال بانوان کمترین قراردادشان ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون است درحالی‌که ما در طول سال مدام در اردو و رشته انفرادی هم هستیم. هزینه‌های ما خیلی زیاد است. این ۴۰ میلیون حتی پول ویتامین‌های ما هم نمی‌شود. حقوقی هم که فدراسیون می‌دهد واقعاً ناچیز است. به‌خصوص برای آقایان که واقعاً خیلی سخت می‌گذرد.»

مهسا جاور گفت: «انگیزه ما فقط گرفتن مدال دربازی‌های آسیایی پیش رو است. البته مسابقات جهانی هم پیش رو است که با توجه به شرایط تورم و بودجه‌ای که به فدراسیون قایقرانی داده می‌شود، بعید می‌دانم اعزامی به مسابقات جهانی داشته باشیم. فدراسیون ما گسترده است و نزدیک به ۳۰۰، ۴۰۰ ورزشکار ملی‌پوش دارد. از طرفی ما برای حفظ آمادگی و محک خوردن، خیلی مهم است که به مسابقات برون‌مرزی هم اعزام شویم.»

وی خاطرنشان کرد: «سال‌های قبل برای ما رقابت کردن و شرکت در مسابقات جهانی روئینگ یک رویا بود. این‌قدر رکوردها فاصله داشت که اصلاً فکر رقابت نداشتیم اما الان ما با همه مشکلاتی که داریم، با آن‌ها یک رقابت واقعی داریم و رقابت بر سر ثانیه است. بااین‌حال هدف اول ما الان بازی‌های آسیایی است تا بتوانیم خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیریم. روئینگ ما دربازی‌های آسیایی برنز و نقره دارد و تلاش می‌کنیم این دوره طلا بگیریم. البته هنوز ارنج اصلی تیم مشخص نشده است. بااین‌حال همه روئینگ سواران توانستند رکوردهای خوبی بزنند و این جای امیدواری دارد تا بتوانیم دربازی‌های آسیایی به هدف برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار