معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

مسمومیت ۱۳۸ دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) -  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مسمومیت ۱۳۸ نفر از دانش‌آموزان سه شهر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مسمومیت ۱۳۸ دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد

محمود شهامت" در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع ۱۳۸ دانش آموز مسموم شده ۸۸ دانش آموز در مدارس شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران، ۱۸ دانش آموز در شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه و ۳۲ دانش آموز نیز در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

وی اظهارکرد: از ۸۸ دانش آموز مدارس شهرستان گچساران دو نفر در بیمارستان شرکت نفت، دو نفر در بیمارستان بی بی حکیمه و ۶ نفر در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری هستند، مابقی ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد دانش آموزان مسموم شده دانش آموزان مدارس دخترانه هستند.

شهامت تصریح کرد: ۶ مدرسه دبیرستان و راهنمایی دخترانه بودند و یک مدرسه شرکت نفت گچساران پسرانه بود.

وی ادامه داد: در شهر یاسوج نیز ۳۲ نفر از دانش آموزان چهار دبیرستان شامل؛ فرهنگیان دخترانه و پسرانه، آسیه و بنت الهدی امروز دچار مسمومیت شدند که هم اکنون ۱۸ نفر از این دانش آموزان در مراکز درمانی این شهر بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۱۸ دانش آموز یک خوابگاه شبانه روزی شهر دهدشت دچار مسمومیت شدند .

شهامت در خصوص علت مسمومیت دانش آموزان در سطح استان اظهار کرد: احتمالا مسمومیت دانش آموزان بر اثر یک گازی است که تصاعد پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان دچار مسمومیت بیشترین استنشاق گاز را در کنار شوفاژها و بخاری های گازی احساس کردند که به نظر می رسد قبل از ورود دانش اموزان بخاری ها و شوفاژها را به ماده ای آغشته می کنند و یا ماده ای را در آن فضا قرار می دهند به محضی که گرم می شوند تصاعد پیدا کرده و بوی استنشاق پیدا می کند و باعث مسمومیت دانش آموزان می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به سه پیشنهاد ارائه شده به مسئولان استان تاکید کرد: پیشنهاد می شود که امنیت مدارس بیرون از مدارس توسط نهادهای امنیتی بیرون از آموزش و پرورش و امنیت داخلی توسط ناظمان و مدیران مدارس تامین شود و رفت و آمدها را بخصوص در زمانی که دانش آموزان در مدارس حضور ندارند چک و کنترل شود.

شهامت اظهارکرد: طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین مشکلات و مسمومیت ها در شیفت صبح مدارس اتفاق می افتد که شب و پیش از صبح را داریم که دانش آموزان در مدرسه حضور ندارند. نظافت‌چی‌های مدارس صبح قبل از ورود دانش آموزان به مدارس بخصوص پشت و روی بخاری ها و سوفاژها را چک و نظافت کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی با بیان اینکه همه علائم دانش آموزان مسموم شده طی امروز با دانش آموزان دچار مسمومیت دیروز در شهر یاسوج و سی سخت مشترک هستند، گفت: شکم درد، ضعف، خستگی و بی حالی، تهوع از جمله علائم دانش آموزان دچار مسمومیت شده، بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: حال همه دانش آموزان مساعد است و احتمالا تا بعداز ظهر دانش آموزان بستری ترخیص شوند.

گفتنی است که روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ نیز ۲۶ دانش آموز در شهرهای یاسوج و سی سخت به دلیل مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار