تشدید کنترل و بازرسی‌های عیدانه استاندارد فارس از مراکز عرضه کالا و خدمات

شیراز (پانا) - مدیر کل استاندارد فارس گفت با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و خریدهای نوروزی مردم، نظارت بازرسان استاندارد بر مراکز عرضه و فروش کالا و خدمات در قالب "طرح عیدانه"، شدت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تشدید کنترل و بازرسی‌های عیدانه استاندارد فارس از مراکز عرضه کالا و خدمات

محمد مهدی رزمجو گفت: بازرسی نظارتی ویژه بازرسان اداره کل استاندارد فارس از 15‌ اسفندماه شروع و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.این طرح در راستای اهتمام در ارج نهادن به فرصت تلاش خالصانه و ارتقا خدمت بی‌منت به مردم و توجه هرچه بیشتر بر موضوع کیفیت خدمات ارائه شده در زمینه‌های ‌خدمات هتل‌ها، هتل آپارتمانها‌، زائرسراها‌، فرودگاه‌ها‌، ایستگاه‌های راه آهن‌، ترمینال‌های اتوبوسرانی برون شهری، ‌فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز پذیرایی و رستوران‌ها‌، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار‌، خدمات قالیشویی، مراکز فروش شیرینی و آجیل انجام می‌پذیرد.

وی افزود‌: با توجه به گردش پذیر بودن استان فارس و ورود مسافران نوروزی به استان و در نتیجه عرضه کالا و ارائه خدمات در حجم وسیع‌تری از سایر اوقات سال، برای حفاظت و صیانت از سلامت و ایمنی شهروندان بازرسان استاندارد بر اساس یک طرح ویژه نظارتی‌، بازرسی‌های خود را از مراکز عرضه و ارائه خدمات شدت می‌بخشند .

رزمجو‌ گفت‌: مهمترین کالاهایی که دراین مدت با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند شامل لوازم یدکی خودرو‌، روغن موتور‌، فیلتر خودرو و وسایل شهربازی و شیرینی‌پزی‌ها و فرآورده‌های گوشتی می‌باشد .

وی افزود‌: در این ایام پمپ بنزین‌ها در مسیر ورودی به شهرهای استان مورد آزمون قرار میگیرد و همچنین تمام ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه میوه فروشی‌ها و سایر اقلام توزیعی در ایام عید مورد آزمون و کالیبراسیون قرار می‌گیرند .

مدیر‌کل استاندارد فارس از بازرسی رستوران‌ها و هتل‌های استان به منظور اطمینان از استاندارد بودن اقلام مشمول استاندارد اجباری مورد مصرف در این مراکز به ویژه نوشیدنی‌ها‌، لبنیات و فرآورده‌های گوشتی و روغن خبر داد .

رزمجو همچنین از مردم خواست از خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در کنار جاده‌ها و با شرایط نگهداری نامناسب از جمله در معرض نور آفتاب عرضه می‌شوند، جدا خودداری کنند و با اشاره به اینکه حتی اگر این قبیل کالاها علامت استاندارد هم داشته باشند ولی بدلیل نگهداری نامناسب، سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازند، لذا از مردم خواست اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری و به علامت استاندارد و کد ده رقمی زیر آن دقت نمایند‌.

مدیر کل استاندارد فارس از هماهنگی با سایر دستگاهها به منظور گشت مشترک خبر داد و گفت‌: در این زمینه استانداردهای مورد استفاده در زمینه گردشگری به ویژه هتلداری به اداره گردشگری و میراث فرهنگی‌، جامعه هتلداران‌، شهرداری‌ها و معاونت گردشگری و زیارتی استانداری و اداره راهداری وحمل نقل استان فارس اطلاع‌رسانی خواهد شد .

رزمجو سلامت و ایمنی مردم را اولویت اصلی برنامه نظارتی اداره کل استاندارد فارس اعلام کرد و به عرضه کنندگان کالاهای غیر استاندارد و فاقد نشان و فاقد آدرس معتبر و همچنین کالاهایی که تاریخ مصرف آنها منقضی شده است هشدار داد .

رزمجو گفت: لبنیات عرضه شده در فروشگاه ها به ویژه فروشگاه های بزرگ از جمله شیر، دوغ و ماست باید شرایط نگهداری مناسبی داشته باشند و این محصولات علاوه بر تاریخ تولید و انقضا باید نشان استاندارد داشته باشند.

وی ادامه داد: آب معدنی‌ها‌ نیز باید علاوه بر نشان استاندارد، نشانی دقیق محل تولید را بر روی محصول داشته باشند و در شرایط مناسب نگهداری شوند و مصرف کنندگان به نشانه گذاری روی بطری آب معدنی دقت کنند.

مدیر کل استاندارد فارس اظهار کرد: بازرسان این اداره کل همچنین نمایشگاه‌ها‌یی را که با عنوان بهاره برگزار می شود کنترل می کنند تا کالاهایی که برای سلامت مردم مشکل ایجاد می کند، در این نمایشگاه ها عرضه نشود.

وی افزود: بازرسان استاندارد درحین بازرسی و نظارت در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد ضمن توقیف کالا پرونده متخلفین را به مراجع قضایی ارسال می کنند .

وی از مردم خواست جهت اطمینان از اصالت استاندارد کالا، کد ده رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره 10001517 پیامک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار