جلسه شورای آموزش و پرورش رشتخوار برگزار شد

مشهد(پانا)- جلسه شورای آموزش و پرورش رشتخوار و نیز نشست نمایندگان فرهنگیان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی به همراه رئیس آموزش و پرورش شهرستان، معاونین و کارشناسان حوزه اداری در محل سالن دفتر مدیریت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای آموزش و پرورش رشتخوار برگزار شد

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در شورای آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار، با بیان آیه ای از سوره جمعه گفت: این آیه، تقدم بسیار صریح و واضحِ تربیت و تزکیه بر تعلیم را اعلام می‌کند و ما اعتقاد داریم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ناظر بر این است و تمام سند، از تربیت سخن می‌گویدو تعلیم در تربیت نهفته شده است.

وی افزود: سند تحول بنیادین، ابعاد بسیار متفاوتی دارد و بسیاری از این ابعاد مربوط به این است که اگر بخواهیم ارزیابی از دانش آموزان داشته باشیم، باید ارتباط خانواده، محله و مسجد را باهم در نظر بگیریم. براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند تحول دولت، وظایف دیگر دستگاه‌ها در قبال آموزش و پرورش، مشخص شده است‌.

وی بیان کرد: نیرو، پرسنل، فضا، امکانات و راهبرد موضوعات اساسی آموزش و پرورش برای پیشبرد کار هستند. ما در زمان گذشته با کمبود حدودا ۲۸ هزار نیرو و ۲هزار کلاس مواجه بودیم. ما تلاش‌مان را افزایش دادیم و کمبود نیرو را به ۵هزار نفر رساندیم.

شوشتری ادامه داد: مسائل آموزش و پرورش، آنطور که باید تسهیل نمی‌شود و نیروها ساعت کاری طولانی مدت دارند. آنطور که باید، به آموزش و پرورش در راس اهمیت داده نشده است و موجب می‌شود گاها نتوانیم زحمات نیروها را جبران کنیم. این نگرش‌ها باید تغییر کند. شاید بتوانیم امکانات را با ظرفیت‌های استانی و شهرستانی تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: ما در آموزش و پرورش، خواستار بالا بردن ظرفیت‌های اقتصادی بودیم. ظرفیت‌های اقتصادی زیادی از جمله هنرستان‌ها، مراکز رفاهی و مدارس وجود دارد. این فضاها باید بهینه سازی شوند و شاهد مولدسازی باشیم. سند مولد سازی دولت، موجب مصمم کردن ما برای استفاده از همه‌‌ی ظرفیت‌ها شد.

شوشتری گفت: در مکان‌هایی که مدارس مختلط وجود دارد، با مشکل فضا، کمبود دانش آموز و معلم مواجه هستیم. امیدواریم با تدابیری که در نقاط مختلف می‌اندیشند و کمکی که برای سرویس جمع آوری می‌شود، این مشکلات حل شوند.

وی در پایان بیان کرد: با همکاری‌ و کمک‌هایی که بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی و دیگر نهادها داشته‌اند، بسته‌های خوبی تهیه شد. آموزش و پرورش نیز برای کمک به محرومین استان از جمله رشتخوار مبلغ قابل توجهی را اختصاص داد. بسته‌های ورزشی برای نشاط بیشتر دانش آموزان شامل توپ، تور، راکد و امثال این‌ها با استانداردهای بالا تهیه و برای مدارس ارسال شد. اختصاص دومیلیارد برای مناطق محروم، تهیه لوازم تحریر و رسیدگی به دانش آموزان محروم از جمله اقدامات دیگر آموزش و پرورش است.

در ادامه حسین باهوش، فرماندار رشتخوار گفت: آنچه که امروز برای ما اهمیت دارد، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تکریم بر قشر فرهنگیان در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب در بحث جهاد تبیین همه ما مسئول هستیم تا دستاوردهای نظام و انقلاب را برای مردم بازگو و آگاهی بخشی لازم را داشته باشیم و کارهای انجام شده را به سمع و نظر مردم برسانیم.

وی عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش بازوان توانمند امور آموزشی و پرورشی هستند و امروزه اگر شورای آموزش و پرورش شهرستان رتبه برتر در سطح استان را کسب کرده است، به برکت تلاش و زحمات فرهنگیان عزیز و اعضای فعال این شورا بوده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش رشتخوار با اشاره به اجرای طرح درخت دانش گفت: این طرح، کار بسیار خوبی در شهرستان‌ است و باید این باقی الصالحات را تقویت کنیم و از مزایا و ثمرات آن در امور آموزشی و پرورشی استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان تعدادی از درخواست‌ها و مطالبات مردم شهرستان در حوزه آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه در حوزه پذیرش دانشجو رتبه خوبی داریم؛ اما اختصاص یک سهمیه واحد برای حوزه آموزش و پرورش شهرستان‌های خواف و رشتخوار نادرست است؛ زیرا سطوح آموزشی و میزان منابع مالی موجود در این دو شهرستان بسیار با هم متفاوت است.

فرماندار رشتخوار در ادامه این مطلب تصریح کرد: درخواست داریم این موضوع از طریق شورای گسترش آموزش و تحقیقات مجلس توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان پیگیری شود تا در سال آینده شاهد جداسازی سهمیه جذب دانشجو در دو شهرستان خواف و رشتخوار باشیم.

حسین باهوش اذعان داشت: در حوزه مولدسازی، فضاهایی داریم که مورد استفاده قرار نگرفته است و با بخشنامه‌های ابلاغی، می‌توان از این فضاها در راستای کمک به حوزه آموزش و پرورش استفاه کرد.

وی درخصوص طرح رتبه بندی معلمان عنوان کرد: چند سالی است که طرح رتبه بندی در نظام آموزشی مطرح می شود؛ اما دولت سیزدهم با قدرت توانست استارت این طرح را بزند و انتظار می‌رود این موضوع که از مطالبات بحق فرهنگیان است، به طور کامل اجرا و احکام مربوطه صادر و بُعد انگیزشی برای معلمان ایجاد شود.

فرماندار رشتخوار تاکید کرد: نوسازی تعدادی از مدارس و ترمیم بافت‌های فرسوده فضاهای آموزشی از درخواست‌های ما است که نیاز به توجه و نگاه ویژه ای دارد. قریب به ۲۰ واحد آموزشی فرسوده در شهرستان داریم که می‌توان از ظرفیت اداره کل، تجهیز و نوسازی مدارس و خیرین در راستای رفع این مشکل استفاده کنیم.

اختصاص تغذیه رایگان برای دانش آموزان مناطق محروم شهرستان رشتخوار، اجرای کامل و سرعت بخشی در احکام رتبه بندی فرهنگیان، مولدسازی و توجه ویژه به موضوع فضاهای راکد و یا بلااستفاده، ایجاد درآمد اختصاصی و تجاری سازی جهت تامین اعتبار به منظور کمک به دانش آموزان و تقویت فعالیت‌های فوق برنامه، همچنین اجرای طرح امین و حضور روحانیون و طلاب در سطح مدارس از موضوعات دیگری بود که توسط فرماندار رشتخوار نیز مطرح شد.

در این جلسه نمایندگانی از جامعه فرهنگیان و پیشکسوتان فرهنگی، مدیران مقاطع، پرورشی، نیروهای خدمات با بیان مشکلات و چالش های آموزش و پرورش، کمبودها و نیازهای شهرستان به گفت و گو پرداختند.

دانش آموز خبرنگار: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار