معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قدس:

برگزاری جشن‌های احسان و نیکوکاری، سبب نهادینه‌شدن سنت‌‌های حسنه در ذهن فرزندان ایران زمین می‌شود

شهر قدس ( پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قدس، در جشن احسان و نیکوکاری که در دبستان دخترانه معصومیه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، برگزاری سنت‌های حسنه احسان و نیکی، در قالب جشن‌های نیکوکاری در زمان‌های خاص را درسی تربیتی برای فرزندان ایران زمین خواند تا در ذهن آنها نهادینه شود.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن‌های احسان و نیکوکاری، سبب نهادینه‌شدن سنت‌‌های حسنه در ذهن فرزندان ایران زمین می‌شود

جشن احسان و نیکوکاری در شهرستان قدس با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و دانش آموزان در دبستان دخترانه معصومه برگزار شد.

مهدی چیوایی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس در این مراسم در حضور دانش‌آموزان احسان و نیکوکاری را امری خدا پسندانه دربین مردم خواند و با اشاره به سخن معصوم علیه‌السلام گفت : بهشت خانه اهل سخاوت است و هر کسی می‌تواند به اندازه بضاعت خود در این امر خداپسندانه شرکت کند و از نیازمندان دستگیری نماید.

چیوایی در بین دانش‌آموزان آموزشگاه معصومیه گفت: نوع دوستی و همدلی در میان مردم ایران جایگاهی ویژه دارد و از سالیان دور مردم ما همیشه و در هر زمان به دستگیری از همنوعان خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: این سنت حسنه در قالب جشن‌های احسان و نیکوکاری در زمان‌های خاص مثل ایام عید نوروز و آغاز مهر همزمان با بهار طبیعت به صورت دست جمعی با نیت دستگیری و یاری و تقسیم شادی‌ها در بین همنوعان وخویشاوندان و همسایگان به صورت کلی دربین دانش آموزان رایج است تا این کار نیکو به صورت تربیتی برای همیشه در ذهن فرزندان ایران زمین نهادینه شود .

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قدس گفت: بخشش و نیکوکاری ذهن و و روح انسان را صیقل داده و نور به قلب انسان می‌تاباند و با اشاره به جمله معصوم علیه السلام که« هر آنچه که برای خویش می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند»، از دانش‌آموزان خواست با شرکت در این جشن در شاد کردن قلب دوستان و همسالان خود سهیم باشند و شریک شادی هم باشند.

خبرنگار: فرخ عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار