مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز طرح تربیت پنج هزار حافظ قرآن کریم

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز طرح تربیت پنج هزار حافظ یک جزء قرآن کریم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح تربیت پنج هزار حافظ قرآن کریم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری درباره جزئیات انعقاد تفاهم‌نامه با موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اظهار کرد: از آنجایی که سیاست اداره‌کل قرآن، عترت و نماز مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی است، بنا داریم از ظرفیت موسسات قرآنی برای پیشبرد و کیفیت بخشی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس و مراکز دارالقرآن کشور استفاده کنیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا موسساتی که در بخش‌های مختلف فعال هستند، در فعالیت‌های قرآنی موفق بوده و فعالیت‌های اثربخش انجام دادند را شناسایی کنیم و برای انجام اقدامات مشترک و هم‌افزا با آنان وارد مذاکرده شویم.

باقری عنوان کرد: در این راستا با اتحادیه موسسات قرآنی توافقاتی داشتیم تا در فعالیت‌هایی مانند اجرای طرح اتقان و ارتقای فعالیت دارالقرآن های «ج» مشارکت کنیم. امروز نیز این تفاهم‌نامه امضا شد و براساس آن، موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها متعهد شد طی مدت ۵ ماه ۵ هزار نفر حافظ یک جزء قرآن کریم تربیت کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز بیان کرد: تربیت ۵ هزار حافظ یک جز با اولویت مدارس شبانه روزی متوسطه اول و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور انجام می‌شود، در این راستا کمک‌های مالی به این موسسه خواهد شد تا تعداد حافظ مورد نظر تربیت شوند. در صورت موفقیت این طرح آزمایشی در سال تحصیلی آتی با مشارکت تعداد بیشتری از موسسات، تلاش خواهیم کرد تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان علاقمند را در این طرح پوشش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار