اجرای ۶۳برنامه هفته تربیت اسلامی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت در هفته تربیت اسلامی ۶۳ برنامه با دو رویکرد تکریم فعالین و جلوه‌های ویژه تربیتی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۱۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۶۳برنامه هفته تربیت اسلامی در خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان تأکید کرد: در حوزه تکریم از چهره های ماندگار تربیتی استان، تجلیل ار مشاوران ، مربیان و معاونان برگزیده، تجلیل از خانوداده های معزز شهای تربیتی و فرهنگی و دیدار با خانواده متوفیان پرورشی، از مهم ترین این برنامه ها محسوب می شود.

وی، از ترویج و تصویر سازی با رویکرد شعار همه در تربیت سهم داریم، برگزاری نشست های گفتمان های دینی و تربیتی، برپایی نمایشگاه فعالیت هاو دستاوردهای تربیتی استان، برگزاری کرسی های آزاد آندیشی، و ترویج سبک زندگی اسلامی، و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، به عنوان مهم ترین برنامه های حوزه جلوه های ویژه تربیتی یاد کرد و گفت: هفته تربیت اسلامی میراث گران بهای دو معلم اسوه ی ایران زمین، شهیدان رجایی و باهنر است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش بی بدیل مربیان، معاونین پرورشی و مشاورین مدارس در صیانت از مرزهای فکر و اندیشه دانش آموزان و دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت اسلامی و هدایت فکری دانش آموزان در دروه های مختلف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز نیز مربیان ، مشاوران و معاونین پرورشی در میانه میدان جنگ نرم فرهنگی حضور مؤثر داشته و با روشنگری، نقشه های شوم مروجین فرقه های ضاله را نقش بر آب می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، تفکیکی بین ارکان آموزش و پرورش نیست، افزود: همسویی و برقراری توازن بین ارکان تعلیم و تربیت زمینه ساز توسعه زیرساخت ها و ارتقاء شاخص ها مبتنی بر سند تحول بنیادین در گام دوم انقلاب می شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، از صد و سما، رسانه های دیداری و نوشتاری، حوزه، بازار، مسجد و خانواده به عنوان شرکای آموزش و پرورش در شکل گیری ساحت های علمی و تربیتی کودکان و نوجوانان در فرایند تعلیم و تربیت یاد کرد و ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش به تنهایی و بدون مشارکت فعال و مؤثر سایر فعالین فرهنگی، نمی تواند موفق باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی،در ادامه خاطر نشان کرد، اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور پس از ۲ سال وقفه به خاطر کرونا، حضورگسترده دانش آموزان در اعتکاف، برپایی ۱۴۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب اسلامی در دهه فجر، برگزاری جشن تکلیف۱۴هزاردانش آموزدخترو پسر مکلف،برگزاری ۷۰۰ نشست در جهاد تبیین و اجرای ۲۶۰ فعالیت در قالب ۴۰ برنامه از مهم ترین اقدامات حوزه امور تربیتی از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون به شمار می روند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از برگزاری جشنواره شاد دفاع مقدس ازسیزدهم لغایت ۲۴ اسفندماه جاری و با مشارکت ۶۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی و اول متوسطه در مرکز،شهرستان ها و مناطق استان خبر داد و اظهار کرد: همچنین در اواخر هفته جاری گردهمایی مدیران هنرستان ها استان با رویکرد بازنگری در رشته های هنرستانی متناسب با نیازهای شغلی استان و به روز رسانی تجهیزات کارگاهی هنرستان ها با حضور مدیر کل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.

به گفته موسوی نژاد، در حال حاضر ۸۲۰ مربی، معاون پرورشی و مشاور در مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش خراسان جنوبی فعالیت می کنند و برای ارائه خدمات بهتر تربیتی و مشاوره ای جذب همین تعداد مربی، معاون و مشاور، در خراسان جنوبی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار