شهردار تهران خبر داد

توزیع ۷۰۰ هزار تن آسفالت ‌در پایتخت طی سال جاری

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت امسال بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر تهران توزیع شده که از شورا درخواست می‌کنیم مجوزی به شهرداری دهد که از بودجه مازاد هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۱.۵ میلیون تن آسفالت‌ریزی هزینه کند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۷۰۰ هزار تن آسفالت ‌در پایتخت طی سال جاری

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تبصره بیستم تحت عنوان اجازه استفاده از منابع مازاد بر بودجه مصوب یکی از تبصره های مهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران است، اظهار کرد: از ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه این بخش، ۱۰ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل اختصاص یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: برای توسعه و تأمین ناوگان و بهسازی تجهیزات خطوط متروی تهران ۲۷ هزار میلیارد ریال، احداث، توسعه و تکمیل خطوط مترو و پایانه ها و پارکینگ های آن ۵۰ هزار میلیارد ریال، توسعه و نوسازی ناوگان سبک و ون تاکسیرانی و اتوبوسرانی ۲۰ هزار میلیارد ریال، توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل و ترافیک پنج هزار میلیارد ریال، توسعه موتورسیکلت های برقی هزار میلیارد ریال، بازپرداخت بدهی های بانکی و بیمه و مالیات ۱۷ هزار میلیارد ریال، تسهیلات مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان رفت و روب شهری ۲ هزار میلیارد ریال، تهیه، تولید و اجرای آسفالت معابر سطح شهر تهران ۲ هزار میلیارد ریال و احداث تقاطع های غیرهمسطح بزرگراهی پنج هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

آخوندی ادامه داد: احداث شبکه و رینگ بزرگراهی به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال، اجرای پروژه های بازآفرینی شهری و بهسازی محیطی در بافت فرسوده به مبلغ دو هزار میلیارد ریال، توسعه و تکمیل زیرساختها و تقاطع های نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب تهران به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال، احداث و تجهیز مرکز داده جدید و تأمین تجهیزات هوشمندسازی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال، تکمیل پایانه شرق به مبلغ دو هزار میلیارد ریال، احداث، بهسازی و تجهیز پایگاه های مدیریت بحران به مبلغ یک هزار میلیارد ریال، حداث و تکمیل پارکینگ گود فرهنگ (شرکت نوسازی عباس آباد) به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال و بهسازی و تجهیز موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال در این تبصره پیشنهاد شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه تبصره ۲۰ از تبصره های خوب حمل و نقلی است و می تواند کمک شایانی به این حوزه کند، یادآور شد: با توجه به اینکه سازمان بازرسی اعلام کرده برای توسعه خطوط جدید و توسعه بزرگراهی باید مصوبه شورای عالی ترافیک اخذ شود و تقاضا داریم که این موضوع به تبصره اضافه شود و اجرای پروژه ها منوط به ارائه تأییدیه شورای عالی ترافیک باشد و اگر در ۶ ماه ابتدایی تأییدیه اخذ نشد، شهرداری پیشنهاد دهد که مبلغ در سایر ردیف ها لحاظ شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت ریزی برای پر کردن خلل و فرج نیاز است، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این میزان آسفالت به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز بود که با توجه به محدودیت منابع، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان را در نظر گرفتیم.

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اختصاص بودجه به بخش زیرساخت های فرهنگی از محل بودجه مازاد شهرداری، یادآور شد: امیدواریم کمک شود تا بتوانیم در این حوزه گام های مؤثری برداریم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در جریان بررسی این تبصره گفت: کل بزرگراه های ما در قالب طرح جامع مصوب شده و در بهمن ماه سال ۹۸ نیز مصوبه دیگری در خصوص ۱۱ خط ریلی وجود دارد. محل اشکال ما سایر ملزوماتی است که باید به شورای عالی ببریم که شامل پارکینگ، تقاطع های غیرهمسطح، مدیریت تقاضای سفر، حمل و نقل پاک و مواردی از این قبیل است.

وی افزود: اگر موضوعات اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ون، پیاده راه، موتورسیکلت در طرح جامع تسریع شود، استانداری بسته جامع را برای تصویب به شورای عالی ارائه خواهد داد؛ بسته های هشت گانه ما نیاز به مصوبه دارد که در استانداری مصوب خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از دستگاه های نظارتی اعلام کرده بود که ۹۸ اصلاح تقاطعی که مسیر را از بیش از ۷۰۰ کیلومتر به ۵۷ کیلومتر تبدیل می کند به مصوبه نیاز دارد، اما این موضوع نیز نیازمند مصوبه نیست، گفت: ما ۴۵۰ مجموعه ورزشی در شهر داریم که اگر به این مجموعه ها رسیدگی نشود ۷۰ درصد از رده خارج خواهند شد.

وی ادامه داد: در بزرگراه ها اشکالات زیادی در خصوص آسفالت وجود داشت که پارسال ۵۴۰ هزار تن و امسال ۷۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شده اما کفاف تهران را نمی دهد؛ چراکه در سالهای قبل اعتنای جدی به این موضوع نشده و در سال آینده به ۱.۵ میلیون تومان می رسد که در همین راستا دو کارخانه ۲۰۰ تنی مجهز و فوق العاده مدرن احداث کرده ایم که یک کارخانه تا پایان سال و دیگری سال آینده افتتاح خواهد شد.

زاکانی تأکید کرد: اگر بودجه امسال را در نظر بگیریم حتی به اندازه امسال نیز نمی توانیم آسفالت کنیم؛ ما علاوه بر بزرگراه ها برای آسفالت شریان های درجه دو نیز پیش بینی کرده ایم؛ لذا این فراتر از بودجه ۷۶ هزار میلیارد تومانی است و این درخواست را داریم که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مجوز آسفالت ریزی برای ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن و مجوز هزار میلیارد تومان برای بخش زیرساخت های فرهنگی نیز به شهرداری داده شود. پیشنهاد ما این است شورا مانع دورخیز شهرداری نشود.

تبصره بیستم با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید و مقرر شد که ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه مازاد برای آسفالت و هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و ورزشی اختصاص داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار