مدیر آموزش و پرورش ملارد:

لازمه موفقیت در هدایت تحصیلی، در نظرگرفتن ابعاد مختلف تاثیرگذار بر انتخاب شغل است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد، بیان کرد لازمه موفقیت در هدایت تحصیلی، در نظرگرفتن ابعاد مختلف تاثیرگذار بر انتخاب شغل است.

کد مطلب: ۱۳۵۰۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
لازمه موفقیت در هدایت تحصیلی، در نظرگرفتن ابعاد مختلف تاثیرگذار بر انتخاب شغل است

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد در همایش هدایت تحصیلی ویژه دانش‌آموزان پسر متوسطه اول بیان کرد: هدایت تحصیلی یک فرایند سرنوشت‌ساز است و اگر به آن توجه کافی نکنید دچار مشکل در آینده شغلی خود می‌شوید.

وی افزود: اگر هدف شما بر اساس توانایی و علاقه نباشد، دچار سرخوردگی و نارضایتی خواهید شد، از سال نهم شما لازم است به توانمندی خود توجه کنید، به تبلیغات بی‌اساس توجه نکنید، هوشمندانه تصمیم بگیرید و وظیفه آموزش و پرورش و مشاوره هدایت دانشآموزان به مسیر درست و موفقیت‌آمیز است.

تیموری‌راد تصریح کرد: لازم است دانش‌آموزان به رشته‌های کارودانش و فنی و حرفه‌ای بیشتر هدایت شوند و در آینده کارآفرینی کنند، هماهنگی بین مدیران و مشاوره اتفاق بیفتد، چرا که مدیر مدرسه نقش پررنگی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دارد، چرا که لازمه موفقیت در هدایت تحصیلی، در نظرگرفتن ابعاد مختلف تاثیرگذار بر انتخاب شغل و راهنمایی درست است.

سید احمد اسفندیاری، طراح برنامه‌ریزی تحصیلی و شغلی در همایش یک روزه هدایت تحصیلی نیز طی سخنانی بیان کرد: هدایت تحصیلی یکی از موضوعات چالش‌پذیر در آموزش و واحد مشاوره است، هدف نظام آموزش و پرورش تربیت انسان های سالم و کارآمد و مسئول در برابر زندگی شخصی و خانوادگی است تا بتواند خدمتی برای خودش، خانواده و جامعه انجام دهد.

وی ادامه داد: موضوع هدایت تحصیلی در بخش‌های بررسی دیدگاه‌ها، اهداف و ضرورت‌ها، تاثیر آن بر کنکور، آثار و نتایج و بررسی فرایند تحصیلی انجام می‌شود.

این مدرس حوزه مشاوره کنکور افزود: هدایت تحصیلی از دیدگاه‌های مختلف مثل آموزش و پرورش، خانواده‌ها و دغدغه‌های والدین و جامعه بررسی می‌شود، از منظر دیدگاه آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی به معنی راهنمایی در مسیر معین و مشخص و شامل یک فرایند است و زمان هدایت تحصیلی در واقع از مقطع ابتدایی آغاز می‌شود.

اسفندیاری افزود: اهداف هدایت تحصیلی بر اساس استعداد، توانایی، دانش، علایق، ارزش‌ها، محدودیت‌های فرد، نیازهای جامعه و هدایت متوازن دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌ها، انتخاب آگاهانه مسیر و ایفای نقش در زندگی اجتماعی تعیین می‌شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان تأکید کرد: شما در صورتی در زمینه شغلی به موفقیت می‌رسید که شرایط فردی، اجتماعی، خانوادگی را در نظر بگیرید و علاوه بر تلاش برای خودشناسی، در زمینه‌های شخصی، تحصیلی و شغلی و توانمند شدن در تصمیم‌گیری ، نیز تجربه کسب کنید.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار