نوجوان فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ؛

اخلاق و رفتار دانش‌آموز از هر چیزی مهم‌تر است

تهران(پانا) - متین محمد طاهری؛ با اشاره به مبحث مهم تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس، این مسئله را از کسب علم و دانش مهم‌تر عنوان کرد و گفت اخلاق، رفتار و کردار دانش‌آموز از نمرات دروس نیز اهمیت بیشتری دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اخلاق و رفتار دانش‌آموز از هر چیزی مهم‌تر است

متین محمد طاهری؛ نوجوان فعال در حوزه های فرهنگی و اجتماعی درباره اهمیت تربیت اجتماعی دانش آموزان در مدرسه بیان کرد: از نظر بنده و خیلی از صاحب نظران در نظام تعلیم و تربیت آنچه قبل از هر چیز برای مدرسه و کلاس های ما لازم است بحث های تربیتی و اخلاقی است؛ در اینکه علم خیلی حائز اهمیت است شکی نیست چرا که ما با علم می‌توانیم آینده خود و کشورمان را تضمین کنیم و کشور را روبه موفقیت ببریم.

او در این باره ادامه داد: ولی مسئله ای که از تعلیم مهم تر است بحث اخلاق و کردار در دانش آموزان است. اینکه دانش آموز ببیند چگونه باید صحبت کند، با بقیه تعامل داشته باشد، راه برود، بنشیند، مهارت های مختلف را بیاموزد و... وابسته به پرورش و تربیت اجتماعی دانش آموز است. تربیت و اخلاق اصل مهمی است که باید در آموزش و پرورش به آن بیش از این ها بها داده شود. دانش آموزان هم در خانواده رشد می کنند و هم در مدرسه اما تاثیر جو مدرسه بر روی آنها بیشتر است چرا که هر روز با هم سالان خودشان در ارتباط هستند و همین امر تاثیر زیادی بر آنها دارد. از طرف دیگر فعالیت های پرورشی باعث شخصیت سازی دانش آموز می شود. هر کدام از استعداد های ما بچه ها باید در راه درستی استفاده شود که نیازمند شناسایی و پرورش آنها در مدرسه است.

محمد طاهری با اشاره به نحوه صحیح آموزش اخلاق در مدرسه تصریح کرد: آموزش اخلاق مداری به این نیست که کلاسی به نام کلاس اخلاق و تربیت گذاشته شود. این صحیح نیست بلکه دانش آموزان باید این مسئله را هم در خانواده و هم در مدرسه و هم از معلمان خودشان بیاموزد و این مسئله در دوران ابتدایی اهمیت خاصی دارد. معلمی که مشغول به تدریس است باید اخلاق خوبی داشته باشد تا تاثیر گذار باشد.

طاهری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را یکی از بارز ترین راه ها برای پیشرفت دانش آموزان در مباحث پرورشی برشمرد و گفت: کارهای فرهنگی و اجتماعی هم بر تقویت روحیه اجتماعی دانش آموز تاثیر گذار است و هم باعث شکیل گیری شخصیت او شده و همان مسئله پرورش در آنها محقق می شود. برای مثال خود من به زودی وارد عرصه خبرنگاری خواهم شد. خیلی خوشحالم که می توانم با حضور در یک فعالیت اجتماعی، به هم نوعان خودم کمک کنم و از طرفی نکات زیادی را برای رشد و نمو خودم پیدا کنم. من چند سال در کارهای اجتماعی حضور داشتم و متوجه اهمیت این امر هستم. امیدوارم تمام بچه ها به اینگونه فعالیت ها رو بیاورند. و همانگونه که نمرات دروس برای جامعه ما ارزش دارد، به مباحث حیاتی پرورشی هم اهمیت دهیم چرا که هیچکس یک پزشک را که اصول اولیه صحبت و آداب اجتماعی را بلد نیست دوست ندارد.

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار