امام جمعه قزوین:

غفلت از نظارت‌ در احداث بناها و ساختمان‌ها جایز نیست

قزوین(پانا)-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به خرابی های فراوان زلزله در ترکیه و سوریه و جان باختگان زیاد این حادثه،گفت: ساخت و سازها باید در مقابل حوادثی مانند زلزله مستحکم باشند و نباید به گونه ای باشد که بعدا آوار بر سر مردم شود.

کد مطلب: ۱۳۵۰۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
غفلت از نظارت‌ در احداث بناها و ساختمان‌ها جایز نیست

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: اعیاد نور، رحمت و برکت شعبانیه و این ماه شریف پر از فیض و رحمت را تبریک عرض می‌کنم، خدای متعال ماه شعبان را لبریز از رحمت، خشنودی، نشاط و امید کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: میلاد امام حسین(ع) را خدمت همه علاقمندان و دلدادگان ساحت مقدس آن حضرت تبریک عرض می‌کنم، امام صادق(ع) در رابطه با امام حسین(ع) فرمودند اگر خدا بخواهد به بنده‌ای خیر برسد، حالش خوب شود، نورانی شود، آرامش و امید پیدا کند، محبت امام حسین (ع) را بر قلب او می‌تاباند، در این صورت علاقه این بنده به گناه از بین می‌رود، انس با قرآن پیدا می‌کند، کینه و عداوت نسبت به بندگان خدا را دور می‌ریزد و محبت و دوستی نسبت به همه بندگان خدا، علی‌الخصوص نسبت به عاشقان اباعبدالله (ع) پیدا می‌کند.

وی با تبریک روز میلاد خواجه نصیرالدین طوسی روز مهندس را گرامی داشت و گفت: برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های چشم گیری نیز در این حوزه مهندسی داشته ایم اما نباید از دقت و نظارت در حوزه مهندسی ساختمان غافل باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به خرابی های فراوان زلزله در ترکیه و سوریه و جان باختگان زیاد این حادثه،گفت: ساخت و سازها باید در مقابل حوادثی مانند زلزله مستحکم باشند و نباید به گونه ای باشد که بعدا آوار بر سر مردم شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برج‌ها و ساختمان‌های بلندی که احداث می‌شوند بایستی استحکام و استانداردهای مورد نیاز را داشته باشند که در صورت بروز زلزله دچار حادثه نشویم و آن اتفاقاتی که در سوریه و ترکیه پیش آمد را شاهد نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند، تهاجم روز افزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان، نوجوانان و حتی نونهالان به چشم می‌خورد و دستگاه‌های حکومتی درباره وظایف سنگینی که به عهده دارند بایستی در این راستا وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز فرمودند، علمی که تربیت و تزکیه در آن نباشد، فایده‌ای به همراه ندارد و بایستی همواره سراغ علم‌هایی برویم که برای جامعه فایده داشته باشد.

عابدینی اضافه کرد: همه این انحرافات به این برمی‌گردد که در خانواده چطور تربیت شدیم و مدرسه چه تأثیری روی ما گذاشته است. اگر 2 کانون تربیتی مهم خانواده و مدرسه رسالت خودشان در حوزه تربیت اسلامی را انجام دهند، گرفتار مشکلات یادشده نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول حوزه تربیتی باید حواس خود را جمع کنند، ادامه داد: آن معلمی که بچه‌های مردم را درست تربیت می‌کند، باید تشویق شود و جلوی آن معلمانی که وقت بچه‌های مردم را تلف می‌کنند یا بدآموزی دارند، حتی اگر تعدادشان اندک باشد، باید گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار