در نشست هم‌اندیشی روسای شورای دانش‌آموزی منطقه ۱۳ مطرح شد:

دانش‌آموزان با حضور در شورای دانش‌آموزی تمرین مطالبه‌گری می‌کنند

تهران (پانا) - در جلسه تخصصی شورای دانش آموزان پسران منطقه ۱۳، به شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و جذب آنها به فعالیت‌های اجتماعی، تمرین مطالبه‌گری و پیگیری مشکلات دانش‌آموزان تاکید شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با حضور در شورای دانش‌آموزی تمرین مطالبه‌گری می‌کنند

اولین نشست هم اندیشی روسای شورای دانش آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ با حضور نادر برزگر؛ معاون پرورشی و زینب محمدی رییس سازمان دانش آموزی منطقه در اتاق شورا با حضور روسای شورای دانش آموزی پسران منطقه ۱۳ برگزار شد.

در این نشست نادر برزگر؛ با اشاره به اهمیت وظایف شورای دانش آموزی بیان کرد: دانش آموزانی که در تشکل های گوناگون فعالیت می کنند جزو دانش آموزان علاقه مند و دغدغه مند هستند.

وی شورای دانش آموزی را از تشکل های مهم دانش آموزی که همواره اهمیت وافری داشته برشمرد.

برزگر ادامه داد: شورای دانش آموزی از ابزارهای حائز اهمیت وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی است تا دانش آموزان توانمند و مستعد در عرصه فعالیت های اجتماعی شناسایی شوند. این شناسایی در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی دارد و دانش آموزان فعال می توانند در آینده در جایگاه های مهم کشور به خوبی فعالیت کنند.

وی با اشاره به ویژگی های بارز شورای دانش آموزی افزود: دانش آموزان با حضور در این عرصه تمرین مطالبه گری، خودباوری، فعالیت گروهی، قدرت تصمیم گیری و دغدغه مندی می کنند‌. برای داشتن شورای دانش آموزی با نفوذ در مدارس، روسای شورا باید با عزم راسخ، اراده قوی، پشتکار و با قدرت بیان خوب، مشکلات و خواسته های دانش آموزان را در جلسات شورای دانش آموزی و شورای مدرسه مطرح کنند و برای کسب نتیجه پیگیر باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای فعالیت شورای دانش آموزی در مدارس همواره موانع مختلفی وجود داشته و شما روسا باید بتوانید این موانع را به حداقل برسانید. می توانید با تشکیل کارگروه اتاق فکر و ایده های پخته حداقل در سطح مدرسه و منطقه به دوستانتان کمک کنید چرا که وظیفه سنگینی به شما محول شده است و باید مراقب باشید تا رسالت خود را به خوبی حفظ کنید.

زینب محمدی؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ اظهار کرد: طبق جدول بندی شورای دانش آموزی، تمام شوراهای مدارس، کمیته های مختلف خود را ایجاد کردند. ما در مدارس کمیته های زیادی را داریم که فعالیت خود را به صورت مستمر انجام می دهند. شاید یکی از کمیته های حائز اهمیت، کمیته فضای مجازی یا رسانه است. چیزی که جهان امروزی بسیار با آن سر و کار دارد. یکی از بستر های مناسبی که آموزش و پرورش در این زمینه ایجاد کرده است، خبرگزاری پانا است که اولین و تنهاترین خبرگزاری دانش آموزی در کشور است. این خبرگزاری هم دقیقا مانند شورای دانش آموزی و دیگر تشکلات از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما در سطح منطقه خبرنگاران ممتاز و حرفه ای داریم. مقصود من از این صحبت ها اهمیت فعالیت اجتماعی و گستردگی این امر در سازمان دانش آموزی است. سعی کنید همواره با هم کارهای گروهی را پیش بگیرید و در راستای بهبود کیفیت دانش آموزان گام بردارید.

در ادامه جلسه تمامی روسا به اظهار نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان کاندیدا به معرفی شدند و جهت تعیین هئیت رئیسه پسران منطقه ۱۳ انتخابات برگزارشد.

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار