شهردار منطقه ۱۳ تهران:

مخزن ویژه پسماند خطرناک در مدارس محدوده منطقه ١٣ توزیع می‌شود

تهران (پانا) - شهردارمنطقه ۱۳ از توزیع جعبه‌های مخصوص پسماند خطرناک ویژه جمع‌آوری باتری‌های مستعمل در مدارس نواحی چهار گانه منطقه ۱۳ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مخزن ویژه پسماند خطرناک در مدارس محدوده منطقه ١٣ توزیع می‌شود

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه، توزیع مخزن مخصوص برای جمع آوری باتری های مستعمل راهکاری برای مدیریت و جمع پسماندهای خطرناک است، گفت: با توجه به خطرات جدی «باتری» مستعمل برای محیط زیست و انسان، اداره بازیافت منطقه ۱۳ باکس های مخصوص پسماند خطرناک را به واحدهای بازیافت نواحی چهارگانه تحویل داده است.

وی افزود: در این طرح که در راستای کاهش تولید پسماند (طرح کاپ) صورت گرفته است، آموزشگران بازیافت نواحی چهارگانه ضمن مراجعه به مدارس محدوده شهرداری منطقه ۱۳ و آموزش دانش آموزان اقدام به توزیع مخازن ایمن (سیفتی باکس) در این مراکز کرده اند.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار کرد: همچنین با ارائه آموزش های لازم، دانش آموزان اقدام به جداسازی باتری های مستعمل می‌کنند تا از خطرات جبران ناپذیر این گونه زباله ها در طبیعت جلوگیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد : ضرورت بازیافت صحیح باتری ها و رها نکردن آنها به واسطه ترکیبات شیمیایی موجود در آنها که در رده مواد فوق العاده سمی قرار دارند، مهم است و در همین راستا اجرای طرح جمع آوری باتری های فرسوده از سطح مدارس به عنوان اقدامات اولیه پیشگیری می تواند گامی موثر در این زمینه باشد.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار