معاون شهردار تهران درگفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

جزئیات فعالیت قرارگاه تعلیم و تربیت در پایتخت

اطلس آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران به‌روزرسانی می‌شود

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جزئیات فعالیت‌های قرارگاه تعلیم و تربیت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات فعالیت قرارگاه تعلیم و تربیت در پایتخت

امین توکلی‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص فعالیت قرارگاه تعلیم و تربیت که به تازگی در شهرداری تهران ایجاد شده است، گفت:‌ «در شهرداری مجموعه‌ای از نهادهای دینی از گذشته فعال هستند البته برخی مواقع فعالیت‌هایشان بسیار زیاد بود و به تدریج کاهش داشته است.»

وی ادامه داد: «بعد از تکالیفی که شورای شهر تهران در حوزه مسجدمحوری بر عهده شهرداری گذاشت و کمیسیون فرهنگی اجتماعی به معاونت اجتماعی مسئولیت داد که حوزه مسجدمحوری را در شهر تهران گسترش دهد و احیای محوریت مساجد در آنها ارتقا یابد، طرح تعلیم و تربیت بر مبنای ارتباط مسجدمحوری طراحی شد.»

توکلی‌زاده یادآور شد:‌ «تیم منسجمی روی موضوع متمرکز هستند، تحقیقات مفصلی انجام دادند و جلساتی با آموزش و پرورش داشتند. تاکنون سه جلسه با وزیر آموزش و پرورش و یک جلسه با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌ایم؛ همچنین جلسه‌ مشترک بین ما (معاونین شهرداری تهران و معاونین وزارت آموزش و پرورش) برگزار شده است. جلساتی هم با حوزه‌های علمیه، امور مساجد و نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند و با همکاری آنها می‌توان کار مشترکی کرد برگزار کرده‌ایم.»

معاون شهردار تهران تاکید کرد: «در این زمینه شهرداری مسئولیتی ندارد و قرار است در این حوزه مثل قرارگاه اجتماعی میزبانی کنیم و دستگاه‌های مختلف ظرفیت‌های‌شان را به میدان بیاورند و ما هم کمک‌کار باشیم و به این سمت برویم که بتوانیم فعالیت‌ها را در بحث تعلیم و تربیت با محوریت مساجد افزایش دهیم.»

وی افزود: «شهرداری تهران در این موضوع نقش یاری‌رسان و کمک‌کننده دارد؛ چرا که این قرارگاه دارای اعضا و اجزایی همچون آموزش و پرورش و مجموعه مساجد است و نهادهای دینی شهرداری هم در این قرارگاه عضویت دارند و مسئولیت های خود را انجام می‌دهند.»

توکلی‌زاده همچنین درخصوص تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی در شهرداری که سال‌ها پیش تهیه شده بود و لزوم به‌روزرسانی آن، گفت:‌ «این یکی از نقشه راه‌های ما محسوب می‌شود. نیاز داشتیم به اینکه چنین اطلسی را داشته باشیم. البته این مطالعه کامل نبود. تلاش فراوانی داشتند و مناطق متعددی را بررسی کرده بودند؛ اما کامل نبود. دفتر مطالعات ما مسئولیت پذیرفت که هم از مطالعه‌ قبلی بهره بگیرد و هم برای به‌روزرسانی و تکمیل آن اقدام کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار