در نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی تاکید شد:

توسعه اقتصاد مردمی با الگوسازی برای مدیران دولتی

تهران (پانا) - در جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی بر ایجاد زمینه‌هایی برای توسعه فعالیت و بازار بخش‌های خصوصی و مردمی در اقتصاد تاکید شده و الگوسازی برای مدیران دولتی در راستای توسعه اقتصاد مردمی از اهداف نخستین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی عنوان شد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
توسعه اقتصاد مردمی با الگوسازی برای مدیران دولتی

محمودرضا سجادی، رئیس جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی اظهار کرد:‌ مهمترین راه برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی تهیه و تدارک بازار است. اصولا به موضوع بازار توجه چندانی صورت نگرفته و بخشی از مشکلات به دلیل آن است که برای تامین مواد اولیه و تجهیزات در بخش‌های دولتی استفاده چندانی از توان و ظرفیت، تولیدات داخلی و تولیدکنندگان اقتصادی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود:‌ بخش زیادی از اقتصاد کشور در دست بخش‌های دولتی است و با وجود قانون حداکثرسازی استفاده از توان داخلی توجه چندانی به اجرای این قانون صورت نمی‌گیرد. به نوعی می‌توان گفت که قانون استفاده از حداکثرسازی استفاده از توان داخلی ضمانت اجرایی ندارد. این جشنواره به دنبال آن است که حساسیت لازم را نسبت به تامین بازار با استفاده از تولیدات داخلی یادآور شود.

مازیاری عطاری، دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی نیز اظهار کرد: با حمایت انجمن خیرین علمی و فناوری ایران نظرات صاحبنظران اخذ شده موضوعات و مباحثی در دستور کار بررسی قرار گرفته است و بازارها باید به گونه‌ای گشاده شوند که سهم مردم در اقتصاد افزایش یابد.

وی افزود:‌ پیشرفت کشور زمانی فراهم خواهد شد که امور در دست مردم باشد و یکی از اهداف و ماهیت‌های انقلاب نیز این است که اقتصاد در دست مردم باشد.

عطاری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این جشنواره الگوسازی برای مدیران است تا آن دسته از مدیرانی که به تقویت اقتصاد مردمی کمک می‌کنند تشویق شده و این فرهنگ در بخش‌های دولتی تسری یابد.

رضا کاظم‌پور،‌دبیر جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی نیز با بیان اینکه ایده این جشنواره از مهر 1399 ایجاد شده است، تصریح کرد:‌ با 70 اندیشکده جلسه خبرگانی برگزار و با موضوع اثرگذاری اجتماعی و اقتصادی نشست‌هایی در راستای توسعه مفهوم اقتصاد مردمی برگزار شد. از شهریور 1400 فاز دوم این جشنواره وارد فاز دوم اجرایی شد و فراخوان‌هایی در این زمینه منتشر شده.

وی ادامه داد: در این راستا 50 پدیده موفق اقتصادی شناسایی شد که طی 10 تا 12 سال گذشته فعالیت و نقش موثری در اقتصاد داشته‌اند و در بخش‌هایی از جمله نفت و گاز مشغول به فعالیت بوده‌اند. 100 شاخص ارزیابی در این راستا تدوین شد که از جمله مهترین آنها کارآمدی، جریان‌سازی و مقبولیت عمومی است.

زهرا حیدری‌نژاد، دبیر کمیته داوری و سیاستگذاری علمی جشنواره مدافعان اقتصادی نیز عنوان کرد:‌ پس از غربال پدیده‌ها 4 پدیده منتخب شدند که از جمله فعالیت‌های آنها در زمینه ساخت توربین گازی، کاهش زمان حسابرسی و غیره بوده است و 30 مدیری که شکل‌دهندگان این پدیده بودند نیز انتخاب شدند.
گفتنی است اختتامیه جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی سی ام بهمن‌ماه در فرهنگسرای «اندیشه» تهران برگزار خواهد شد.
حیدری‌نژاد منتخبان این جشنواره را پاک سرشت در پدیده توربین گازی، صفوی در پدیده مخازن هیدروژنی، حسنی در پدیده ساخت بار اول و داداشی زین الدین در پدیده تغییر زمان حسابرسی اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار