رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

شورای شهر حجت را در حوزه حمل و نقل بر شهرداری تهران تمام کرد

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت 10 هزار میلیارد اعتبار پیش‌بینی‌‎شده در حوزه حمل و نقل فقط صرف خرید اتوبوس و واگن مترو می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شورای شهر حجت را در حوزه حمل و نقل بر شهرداری تهران تمام کرد

میثم مظفر در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اعتبار 10 هزار میلیاردی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه 1402 شهرداری تهران گفت: «10 هزار میلیاردی که شورای شهر تهران به اعتبارات حوزه حمل و نقل افزوده ازجنس تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است؛ یعنی شورا مجوزی به شهرداری نداده که بتواند از این 10 هزار میلیارد یک ریال برای نگهداشت هزینه کند بلکه برای خرید یا بازسازی اتوبوس‌ها است و باید دو هزار دستگاه اتوبوس جدید خریداری شود.»

وی ادامه داد:‌ «قیمت اتوبوس تقریبا 4.5 تا 5 میلیارد تومان است است. دو هزار دستگاه، خودش یک عدد بزرگی می شود. علاوه‌بر این، بحث توسعه موتورهای برقی مطرح شده و برایش اعتبار پیش‌بینی شده است. خرید تجهیزات برای مترو و اورهال واگن‌های مترو موضوع دیگری است که شهرداری مجوز دارد از این 10 هزار میلیارد برای آن هزینه کند.»

عضو شورای شهر تهران افزود: «شورای شهر هیچ مجوزی به شهرداری تهران نداده است که از 10 هزار میلیارد پیش‌بینی‌شده برای نگهداشت یا حقوق و دستمزد هزینه کند.»

مظفر تاکید کرد: «شورای شهر در حوزه حمل و نقل حجت را بر شهرداری تهران تمام کرد؛ یعنی شورا تصمیم شجاعانه‌ای گرفت. مجبور شدیم از هزینه‌های بسیاری از بخش‌ها بزنیم و به نیاز اصلی شهر متمرکز بشویم.»

این عضو شورای شهر تهران همچنین درخصوص اعتباراتی که در بودجه 1402 پیش‌بینی‌ شده و مربوط به هزینه‌کرد در خارج از تهران است، توضیح داد: «واقعیت این است که در کمیسیون این ردیف را حذف کردیم؛ ما معتقد هستیم که قانون را باید سرلوحه‌ کارمان قرار دهیم و ما در حوزه‌ی قانون هزینه‌ای خارج از شهر تهران نمی‌توانیم داشته باشیم. صرفا شهرداری در سال‌های گذشته در برگزاری راهپیمایی اربعین هزینه‌هایی را انجام می‌داده که آن هم بیشتر از جنس هزینه‌های حمل و نقل و تامین ناوگان بوده است؛ یعنی اتوبوس‌های شهرداری تهران و تجهیزات خدمات شهری که قرار شد این هزینه‌ها در لایحه‌ای جداگانه به شورای شهر ارائه شود. مطابق بودجه سال 1402 و آن چیزی که تا الان در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده، بابت هزینه‌کرد شهرداری در خارج از شهر تهران مجوز ندادیم و درباره اربعین هم منوط به این است که یک لایحه‌ جداگانه‌ بیاید و ارائه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار