جوجیتسو در پاكدشت، حرفهای زیادی برای گفتن دارد

خبرگزاری پانا: یكی از اعضای اصلی هیات رئیسه انجمن جوجیتسو ایران گفت: جوجیتسو در پاكدشت، حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جوجیتسو یكی از ورزشهای رزمی است كه حدود 3000 سال قبل كشاورزان و روستائیان ژاپنی برای مقابله با سارقان و سربازان امپراتوری كه به قصد چپاول آنان هجوم می آوردند آن را ابداع كردند.

این رشته معمولا به عنوان سبك مبارزه بدون سلاح شناخته می شده و به صورت دقیق تر می توان بیان كرد كه سبكی از مبارزه با دستان خالی در برابر حریفان مسلح و غیر مسلح است.

جوجیتسو در ایران در حدود 45 سال قبل با ورود مستشاران خارجی كه برای آموزش نیروهای پلیس به ایران آمده بودند، به ایرانیان معرفی شد و همچنان این روند ادامه داشت و انحصاراً در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی بود و با نام فنون دفاع شخصی در ایران شناخته و تدریس می شد. استادان فنون رزمی در ایران هر كدام با سلیقه و در حد توان خود اقدام به آموزش فنون دفاع شخصی می كردند و سازمان و ارگانی نظارت بر این امر نداشت.
در چند سال گذشته افراد مختلفی كوشیده اند به ورزش جوجیتسو در ایران سر و سامانی دهند. در حال حاضر انجمن جوجیتسو زیر نظر فدراسیون ورزشهای رزمی فعالیت دارد. هر سال مسابقات این ورزش رزمی در دو بخش آقایان و بانوان در تمامی رده های سنی برگزار می گردد و با توجه به راهیابی این هنر رزمی به المپیك 2014 برزیل، دارای قوانین و مقررات بین المللی می باشد و رسماً در بازیهای آسیایی نیز حضور دارد.
در پاكدشت نیز این رشته با نظارت ایرج حاتمی در حال فعالیت است. وی عنصر اصلی هیأت رئیسه انجمن جوجیتسو ایران است و مربیگری تیم ملی نوجوانان را نیز بر عهده دارد.

حاتمی در رشته هایی چون جودو و كاراته نیز فعالیت دارد و اكنون به عنوان مربی در حال آماده سازی نوجوانان تیم ملی كشورمان به منظور حضور در مسابقات جهانی روحانی است كه اواخر مهره ماه برگزار خواهد شد.
وی كه به مقام آوری تیم، امید زیادی دارد، می گوید: در پاكدشت یكسال است كه سرمایه گذاری بر روی رشته جوجیتسو آغاز و بیشتر بر روی نونهالان سرمایه گذاری شده، ضمن اینكه بانوان علاقه مند نیز می توانند برای آموزش این رشته كه جزو بهترین رشته های رزمی برای دفاع شخصی است، مراجعه كنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار