داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد:

افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن در سال 1401 مربوط به دی‌ماه است

تهران (پانا) - در شرایطی که بانک مرکزی برخلاف روال هر ماه هنوز گزارشی از وضعیت قیمت مسکن در دی‌ماه امسال منتشر نکرده است اما بر اساس گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن در دی‌ماه 1401 بیشترین تورم یک سال اخیر را تجربه کرده است.

کد مطلب: ۱۳۴۵۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن در سال 1401 مربوط به دی‌ماه است

بر اساس داده‌های مرکز آمار نرخ تورم مسکن نسبت به ماه قبل به حدود 10 درصد رسیده است. منظور از تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری نسبت به ماه قبل است که تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی برای شهر تهران عدد 9.8 درصد است و فقط در یک ماه تورم مسکن در تهران 4.1 درصد افزایش داشته است.

تحولات قیمتی آپارتمان در شهر تهران در ماه‌های مختلف سال 1401 حکایت از این دارد که مسکن همواره روند رو به رشدی را تجربه کرده است و فقط در مهرماه کاهش مختصری داشته است.

بررسی‌های پانا از تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های تهران در سال 1401 نشان می‌دهد بیشترین افزایش تورم قیمت مسکن مربوط به دی‌ماه است و پیش از آن بیشترین تورم مربوط به تیرماه و بیش از 8 درصد بوده است.

این افزایش بی‌سابقه قیمت آپارتمان بی‌تأثیر از تحولات قیمت دلار و به‌تبع آن تحولات قیمتی بازار مصالح ساختمانی نیست.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد بعد از افزایش ناگهانی قیمت مسکن در سال 1399 ، بازار مسکن تا حدودی به آرامش رسید و سال 1400 با کنترل تورم قیمت مسکن به‌آرامی گذشت اما ناگهان قیمت مسکن در سال 1401 روند رو به رشد عجیبی را تجربه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار