معرفی برگزیده‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر در بوشهر

بوشهر (پانا) - رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت 35 برگزیده هفتمین جشنواره ملی ابوذر در اوایل اسفند ماه از میان برگزیدگان استان‌ها انتخاب و تجلیل می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۴۵۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معرفی برگزیده‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر در بوشهر

مرتضی کارآموزیان در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر اظهار کرد: ۲۰ هزار اثر از ۶ هزار و ۷۰۰ خبرنگار سراسر کشور به جشنواره ابوذر ارسال شده که نشان‌دهنده این است که رسانه‌های کشور گرفتار مارپیچ سکوت نشده‌اند.

کارآموزیان گفت: در حالی که تا سال ۵۷ تنها ۲۵۰ رسانه در سراسر کشور فعال و بیش از ۱۵۰ مورد آن حکومتی بوده است، امروز تنها از استان بوشهر هزار اثر به جشنواره ابوذر ارسال شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: جشنواره ابوذر در دوره‌های پیش رو سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی را دنبال می‌کند و تاکنون در ۲ حوزه نخست اتفاقات خوبی رقم خورده است و خبرنگاران بوشهر در این زمینه پیشرو بوده‌اند.

کارآموزیان با بیان اینکه در قالب این رویکرد‌ها دستیابی به مرجعیت رسانه‌ای و بازگشت اعتماد عمومی به این رسانه‌ها دنبال می‌شود، یادآور شد: همواره در همه روایت‌های که از ابوذر غفاری بیان شده راستگویی از شاخصه‌های ایشان است و رسانه‌ها نیز باید این ویژگی را سرمشق خود قرار دهند.

وی گفت: در سال‌های آینده جشنواره ابوذر نباید از کلیشه‌های جشنواره‌ای پیروی کند و به سمت مطالبه گری و حل مسائل باید حرکت کند.

کارآموزیان افزود: امسال استقبال خوبی از جشنواره فیلم مقاومت شده است و برای نخستین بار اختتامیه آن بر روی خلیج همیشه فارس برگزار می‌شود که امید است رسانه‌های بوشهر پوشش خبری خوبی از این رویداد داشته باشند.

در جشنواره ابوذر استان بوشهر خبرنگاران صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا بیشترین رتبه ها را کسب کردند.

هیات داوران اثر "غروب ساحل" از عباس حیدری به عنوان برترین عکس و "کودکان بی دفاع در فضای مجازی، من لایک نمی‌خواهم" از فاطمه رفاهت از خبرنگاران خبرگزاری ایرنا را در رتبه اول در بخش برترین گزارش معرفی کرد و نعمت الله بهروزی دیگر خبرنگار ایرنا در بخش گزارش را لایق رتبه سوم دانست.

در بخش برترین گزارش، گزارش فاطمه حیاتی با عنوان "کام تلخ کشاورزان از خرما" رتبه اول مشترک را کسب کرد و آثاری از حسین فیروزه و آزاده حیدری دوم شد.

در بخش عکس نیز آثاری از افسانه جعفری با اثر لبخند و محسن پیامی با اثر غروب ساحل دوم و سوم شدند.

جوایز بخش برترین گزارش ویدئویی نیز به ترتیب به محمدهادی حاجی زاده، بهاره مسعودی و سیده فردوس رضوی، به خبرنگاران صدا و سیما رسید و حسین لاری از پیام عسلویه عنوان نخست رتبه را در بخش برترین یادداشت جشنواره کسب کرد.

در بخش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت، سعید رضایی خبرنگار مهر رتبه نخست را در بخش گزارش کسب کرد و سجاد بهزادی در بخش یادداشت و مهدی عبدی در بخش خبر برگزیده شدند.

در بخش مصرف بهینه برق نیز حسین دهقان خبرنگار صدا سیما عنوان برترین گزارش تصویری را کسب کرد و امین رجب زاده خبرنگار تسنیم دوم شد.

یکهزار اثر از خبرنگاران بوشهری در هفتمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر مورد داوری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار