رئیس مرکز برنامه‌ر‌یزی و پژوهش کمیته امداد اعلام کرد:

تحقق ۷۰ درصدی دولت الکترونیک در کمیته امداد

تهران (پانا) - رئیس مرکز برنامه‌ر‌یزی و پژوهش کمیته امداد از تحقق ۷۰ درصدی دولت الکترونیک در این نهاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ۷۰ درصدی دولت الکترونیک در کمیته امداد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سعید زارع‌زاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه CTEX در محل غرفه کمیته امداد، گفت: این نمایشگاه فرصتی است که قابلیت‌های خدمت‌رسانی به مردم در فضای مجازی را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در زمینه فناوری‌های الکترونیک، افزود: باید با ایجاد ظرفیت‌سازی در فضای مجازی و تسهیل دسترسی، فاصله جغرافیایی زیاد بین افراد نیازمند برای دریافت خدمات را کاهش دهیم.

رئیس مرکز برنامه‌ر‌یزی و پژوهش کمیته امداد، اظهار کرد: اینکه افراد بخواهند برای دریافت خدمت به کمیته امداد مراجعه حضوری داشته باشند، موضوع مطلوبی نیست و در حال ایجاد درگاه‌های مختلف هستیم تا از این فضا برای خدمت‌رسانی بهتر استفاده کنیم.

زارع‌زاده تاکید کرد: هم مردم هم خیران باید با شرایط دسترسی بهتر و خدمات سهل‌الوصول بتوانند به سامانه‌های امداد متصل شوند و خدمات دریافت کرده و یا در امور خیر مشارکت کنند.

وی به ارائه ۱۲۰ نوع خدمت به مددجویان توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: خدماتی همچون مسکن، اشتغال، تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، درمان، خدمات حقوقیو ... که باید بتوانیم بار مراجعات را کم کنیم به همین منظور سامانه امداد هوشمند بستر و زیرساختی است که ما را به اهداف ما نزدیک می‌کند. باید بتوانیم همچون سامانه اکرام ایتام، خیران را مستقیم به جامعه هدف متصل کنیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد گفت: این نهاد جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که به پنجره واحد خدمات دولت پیوست و به این ترتیب در مسیر تحقق دولت الکترونیک پیشگام بوده است. هم اکنون وب سرویس‌ امداد به ۲۰ دستگاه دولتی متصل است و برای جامعه هدف و خیران از طریق سامانه امداد هوشمند عملکرد فعالیت‌ها توسط پنجره واحد هوشمند دولت در دسترس است.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: تا حدود ۷۰ درصد توانسته‌ایم دولت الکترونیک را در کمیته امداد پیاده‌سازی کنیم. هنوز برای تکمیل دولت الکترونیک مسیر باقی مانده و باید از هوشمندسازی در ارائه خدمات به مددجویان کمک بگیریم و فناوری‌های نو در حال پیاده‌سازی کامل در ارائه خدمات کمیته امداد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار