فرمانده انتظامی قم:

ظرفیت‌های متقابل پلیس و تشکل‌های دانش‌آموزی معرفی شود

قم (پانا) - فرمانده انتظامی استان قم گفت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل پلیس و تشکل‌های دانش‌آموزی معرفی شود تا در حل مشکلات، هم‌افزایی بیشتری بوجود آید.

کد مطلب: ۱۳۴۳۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های متقابل پلیس و تشکل‌های دانش‌آموزی معرفی شود

سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی قم در دیدار مدیر و تعدادی از اعضای سازمان دانش آموزی استان قم با تبریک ایام ماه رجب و آغاز دهه مبارک فجر، اظهار کرد: اعتماد مردم به حضرت امام(ره) موجب مشارکت، مقبولیت، مجبوبیت و مرجعیت به معنای عام از سوی مردم برای ایشان شد و حماسه تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی دیدار هفتگی با مردم در یکی از مساجد شهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این دیدارها مسئولان بخش های مختلف پلیس در بین مردم حضور می یابند و ضمن افزایش حس اعتماد به حل مشکلات مراجعان می پردازند.

میرفیضی با اشاره به ویژگی های پلیس در جامعه اسلامی عنوان کرد: از آنجا که پلیس با بدنه جامعه تماس حداکثری دارد، همچون دماسنج عمل می کند و خیلی از رویدادها برای پلیس قابل پیش بینی است.

وی با تاکید بر این نکته که هر فرد و هر دستگاهی باید به وظیفه قانونی شهروندی خود عمل کند، گفت: حدود 320 هزار خانواده در قم سکونت دارند و 330 هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده است و 45 درصد آمار فوتی ها در تصادفات مربوط به تردد موتور سیکلت ها در قم است.

فرمانده انتظامی قم تاکید کرد: ضرورت دارد با قانون مداری، هم افزایی کنیم و در راستای حل مشکلات بخصوص فضای مجازی و آسیب های این حوزه برای دهه هشتادی ها و دهه نودی ها گام برداریم زیرا در حوزه فضای مجازی، خیلی ها ضعیف عمل می کنند.

وی ادامه داد: اقدامات دستگاه ها بایستی پیوست رسانه ای، رسانه ای و عملیات روانی داشته باشد و همه ارگان ها دست به دست هم بدهند تا کار، اثر داشته باشد و ابتر و ناقص نشود.

سردار میرفیضی با تاکید بر این نکته که در زمینه رسانه و جنگ روایت ها باید موفق‌تر عمل کنیم، گفت: باید بتوانیم بدرستی پیش بینی کنیم و محتوای کافی و به هنگام ارائه دهیم تا حقایق وارونه جلوه داده نشود.

وی در مورد پاسخگویی پلیس به قشرهای مختلف جامعه گفت: پلیس محتوا را به تمامی افراد و دستگاه هایی که نیاز دارند، ارائه می دهد و در واقع از زبان دیگران پاسخگویی می کند؛ مثلا اصناف نسبت به رعایت حجاب به صنف خود تذکر می دهند.

فرمانده انتظامی قم یادآور شد: 32 دستگاه در سطح استان در زمینه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و به طور کلی، مشارکت و همکاری دستگاه ها و مردم، باعث کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی از جمله سرقت و بدحجابی می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح پلیس افتخاری ویژه دانش آموزان بالای 15 اجرا می شود، ادامه داد: ضروری است مسائل مبتلابه مدارس اولویت بندی و وظایف و ظرفیت های متقابل پلیس و تشکل های دانش آموزی در مدارس، احصا شود تا شاهد حل مشکلات باشیم.

سرهنگ حسن عبدالرضایی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز در این دیدار عنوان کرد: در زمینه برنامه های فرهنگی، با آموزش و پرورش قم تفاهمنامه همکاری داریم.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون 300 جلسه آموزش ترافیک، سواد رسانه، آشنایی با مواد مخدر و مهارت های زندگی در آموزش و پرورش ویژه معلمان، مربیان و دانش آموزان از پیش دبستانی تا دیپلم داشته ایم و آموزش های پلیس در شبکه شاد همچنان ادامه دارد.

عبدالرضایی با اشاره به طرح های آموزشی ویژه مربیان پرورشی تاکید کرد: بیشترین جامعه هدف ما را مدارس آسیب پذیر حاشیه شهر در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از کرونا، استفاده بدون محدودیت از گوشی دامنه آسیب های فضای مجازی را گسترش داد، گفت: گوشی هوشمند، والدین هوشمند می خواهد و بدلیل عدم تسلط خانواده ها مشکلات عدیده ای در این زمینه پدید آمد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم خاطرنشان کرد: نرم افزار آموزش همگانی پلیس در کافه بازار شامل فیلم، موشن گرافی، مقاله، پاورپوینت و بسته های نمایشگاهی برای ارائه محتوای آموزشی ویژه تمامی اقشار طراحی و آماده شده است؛ ضمن آنکه شماره 09999542587 در فضای مجازی، پاسخگویی تمامی سوالات مراجعان خواهد بود.

در ابتدای این دیدار، سید علیرضا دادمرزی مدیر سازمان دانش آموزی استان قم، دیدار بدون واسطه دانش آموزان با مسئولان استانی را حائز اهمیت خواند و گفت: انتقال دغدغه های این قشر از جامعه به مسئولان استان، موجب هم افزایی بیش از پیش و اتخاذ تصمیمات موثر در سطح جامعه و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی و ...خواهد شد.

در دیدار فوق، سید محمد سجاد حسینی نایب رییس مجلس دانش آموزی استان قم و تعدادی از دانش آموزان به بیان دیدگاه ها و انتظارات خود از پلیس پرداختند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار