فرماندار مهدیشهر:

80 میلیارد تومان پروژه در مهدیشهر کلنگ زنی می‌شود

سمنان (پانا) - فرماندار مهدیشهر، از کلنگ‌زنی 80 میلیارد تومان پروژه همزمان با دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت مجموعاً 69 پروژه با 50 میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
80 میلیارد تومان پروژه در مهدیشهر کلنگ زنی می‌شود

مجتبی اقوامی پناه، در نشست خبری به مناسبت دهه فجر به میزبانی فرمانداری مهدی‌شهر، ضمن بیان اینکه در این ایام هفت پروژه عمرانی و اقتصادی کلنگ زنی می‌شود، بیان کرد: 80 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار صرف شده است و مجموعاً 76 پروژه با اعتبار 130 میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افزون بر 65 میلیارد تومان تاکنون پیرو مصوبه سفر رییس جمهور برای توسعه این شهرستان تخصیص یافت، خاطرنشان کرد: 2 طرح اقتصادی با اعتبار 19 میلیارد و 400 میلیون تومان در دهه‌فجر امسال در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

فرماندار مهدیشهر با عنوان این مطلب که مرکز درمان ناباروری رویان با اعتبار 22 میلیارد تومان آماده افتتاح است و با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: به منظور ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، مرکز درمانی تامین اجتماعی مهدیشهر به صورت شبانه‌روزی از 2 روز گذشته فعال شد. برای تسهیل در دسترسی به بیمارستان 15 خرداد نیز با پیمانکار قرارداد امضا شده و با تملک زمین اطراف، اجرای طرح آغاز می‌شود.

اقوامی پناه در ادامه دهه فجر را فرصت مناسبی جهت تبیین، بیان و مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با پیش از انقلاب دانست و گفت: دستاوردهای پرافتخار نظام با رویکرد امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در دهه فجر برای مردم به شایستگی تبیین شود.

وی تصریح کرد: نسل چهارم انقلاب در جریان وضعیت اسف بار قبل از انقلاب به ویژه در خدمات دهی به اقشار آسیب پذیر و مناطق دور افتاده و روستاها نیستند؛ بنابراین باید خدمات نظام در مقایسه با زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن، بهداشت، آموزش و ... قبل از انقلاب بیان شود تا دشمنان در اجرای برنامه های خود ناکام بمانند؛ چرا که بی تفاوتی نسبت به این امر، مسیر را برای نفوذ دشمن بیشتر می کند.

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی بهترین فرصت جهت آگاهی‌بخشی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در تحقق جهاد تبیین به نسل جوان است، اضافه کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود.

اقوامی پناه همچنین در رابطه با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر شهمیرزاد توضیح داد: در این شهر، یک زمین 35 هکتاری در حال آماده‌سازی است که برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت دوطبقه و برای سایر مردم عادی به صورت 4 طبقه روی پیلوت ساخته در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مهدیشهر، زمین 8 هکتاری در نظر گرفته شده است که به صورت قطعات 200 متری و در هرقطعه دو طبقه ساختمان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

بنا به گفته فرماندار مهدیشهر، در شهر درجزین نیز یک قطعه زمین 16 هکتاری آماده‌سازی شده و به علت اینکه تعداد متقاضیان کمتری دارد، مشکلی خاصی در واگذاری زمین وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 5 هزار نفر عشایر در شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: نهاده‌های دامی به صورت امانت 6 ماهه در اختیار عشایر قرار می‌گیرد، اما به علت اینکه تهیه ضمانت‌نامه برای عشایر دشوار است، کمی مشکل وجود دارد.

وی، راه اندازی درمانگاه "حضرت زهرا" طالب آباد را مطالبه به حق مردم مهدیشهر دانست و ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده، این درمانگاه از ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد.

فرماندار مهدیشهر، در نهایت رسیدگی به ورودی‌های شهر مهدیشهر از سمت سمنان و شهمیرزاد را نیز از مورادی دانست که در دور بعدی سفر ریاست جمهوری به آن پرداخته خواهد شد تا بار ترافیکی شهر کمتر و از سوی دیگر منظر و زیبایی شهر تاثیرگذار باشد. البته پیش‌بینی می‌شود از پایان بهمن‌ماه سفرهای نوروزی آغاز شود و بر این پایه فراهم‌آوری خدمات برای گردشگران برنامه‌ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار