۲۵ دستگاه اتوبوس و ون برای ناوگان شهری بیرجند خریداری شد

بیرجند (پانا) - رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت 25 دستگاه اتوبوس و ون جدید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند خریداری شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۲۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ دستگاه اتوبوس و ون برای ناوگان شهری بیرجند خریداری شد

سید محمود حسینی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵ دستگاه اتوبوس در خطوط شهری و دانشگاه فعال است و ۲۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از رده خارج داریم.

وی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان درون شهری بیرجند بالای ۱۳ سال است افزود: ۱۵ دستگاه اتوبوس درون شهری با یارانه دولت تخصیص داده شده است که با ورود آنها میانگین عمر این ناوگان کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: تاکنون سه اتوبوس جدید وارد بیرجند شده که دهه فحر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین با پیگیری شهرداری بیرجند و به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری ۱۰ دستگاه ون خریداری شده که به‌زودی به ناوگان فعلی اضافه خواهد شد.

حسینی ارزش هر دستگاه اتوبوس را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شهرداری بیرجند در مرحله اول برای خرید این تعداد اتوبوس درون شهری ۱۳ میلیارد تومان پرداخت کرده و مابقی به محض اعلام مبلغ، توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت خواهد شد.
وی گفت: اتوبوس‌های جدید برای استفاده از معلولان مناسب‌سازی شده هرچند اتوبوس‌هایی که شهرداری در سال ۱۳۹۸ تحویل گرفت نیز زیرساخت لازم برای استفاده معلولان را دارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند ادامه داد: ۴۰ دستگاه اتوبوس دیگر برای تکمیل ناوگان حمل و نقل درون شهری نیاز است که در صورت تخصیص یارانه دولت با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان محقق خواهد شد.

وی گفت: به‌طور میانگین روزانه ۳۲ هزار مسافر با ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر بیرجند جابه‌جا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار