کارشناس روابط عمومی آموزش‌ و‌ پرورش ناحیه یک بهارستان:

پیشرفت، تنها با حضور خبرنگاران دانش‌آموز در مدارس شکل می‌گیرد

بهارستان یک (پانا)- کارشناس روابط عمومی آموزش‌ و‌ پرورش ناحیه یک بهارستان در گردهمایی معاونان پرورشی مدارس منطقه، حضور دانش‌آموزان خبرنگار در هر مدرسه را الزامی دانست و آن را موجب پیشرفت مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت، تنها با حضور خبرنگاران دانش‌آموز در مدارس شکل می‌گیرد

گردهمایی معاونان پرورشی مدارس منطقه، در سالن شهید درهم پور با موضوع کارگاه آموزشی خبرنگاری و جذب خبرنگار، برگزار شد.

مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در نشست معاونین پرورشی مدارس منطقه و گارگاه آموزش خبرنگاری، اظهار کرد: حوزه فرهنگی و هنری منطقه، از پرکارترین حوزه‌ها به شمار می‌رود و لازم است تا تمامی مدارس، در مسابقات قرآنی، عترت، فرهنگی و هنری نماینده‌ای برای کسب رتبه داشته ‌باشند؛ هنر معاونین پرورشی در مدارس این است که بتوانند استعدادهای برتر مدرسه خود در حوزه‌های مختلف بخصوص حوزه‌های قرآنی و هنری را شناسایی کنند و با معرفی آنان به منطقه، بتوانیم از استعداد آن دانش‌آموزان به بهترین شکل، بهره‌برداری کنیم.

وی تاکید کرد: قطعا خیلی از افرادی که در جامعه مسئولیت‌های مهمی دارند، زمانی همان دانش‌آموزی بودند که در فعالیت‌های مدرسه مشاکرت داشته‌اند؛ بنابراین لازم است تا نسبت به استعداد دانش‌آموزان مدارس توجه ویژه شود.

نقی‌زاده در پایان تاکید کرد: دارالقرآن آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان که به تازگی بعنوان اولین دارالقرآن در منطقه، افتتاح شده‌است؛ آماده پذیرش دانش‌آموزانی که استعداد‌های قرآنی دارند، است.

در ادامه رضا نیک‌جوی کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، ضمن اشاره به اهمیت حضور خبرنگار دانش‌آموز در هر مدرسه، اظهار کرد: هر سازمانی مانند مدرسه، فعالیت‌‌هایی را برای پیشرفت دانش‌آموز و مدرسه برگزار می‌کند؛ فلذا بهتر و لازم است تا هر مدرسه در منطقه، یک دانش‌آموز خبرنگار داشته باشد.

وی ادامه داد: به جهت پیشرفت دانش‌آموزان و مدرسه خود، لازم است تا برای انجام تمام فعالیت‌ها به خبرنگاران مدارس خود اطلاع دهید تا از طریق انتشار اخبار توسط خبرنگاران دانش‌آموز، زمینه‌ای برای پیشرفت مدرسه فراهم سازید.

نیک‌جوی در ادامه سخنان خود، با اشاره به قوانین پانا درخصوص گزارش‌نویسی، عناصر خبر را عنوان کرد و افزود: در خبرگزاری دانش‌آموزی پانا، به صورت تخصصی و رایگان، نگارش خبر و تصویرسازی برای دانش‌آموزان خبرنگار تدریس و ارائه می‌شود.

او در پایان، به مراحل خبرنویسی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: چهار مرحله برای خبرنویسی توسط دانش‌آموزان وجود دارد که لازم است تا به تمامی آنان، توجه شود.

وی در پایان به ارائه نکاتی مهم درخصوص خبرنویسی دانش‌آموزان پرداخت و بر انتقال این آموزش توسط معاونین پرورشی به دانش‌آموزان مدارس، تاکید کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار