در مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج اعلام شد؛

«نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف» موضوع چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج

سردار سلیمانی: فناوری‌های ارتباطی نه تنها تهدید نیستند بلکه به‌عنوان تجربه‌های بشری یک فرصت به شمار می‌روند/ انقلاب اسلامی ایران حرف‌های نو، آزادی‌بخش و رهایی‌بخش و عدالت‌خواهانه برای بشریت دارد

تهران (پانا) - مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج به همت سازمان فضای مجازی بسیج بعدازظهر امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سالن رویداد شهید فخری‌زاده برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
«نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف» موضوع چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم با درود بر ارواح شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهید قاسم سلیمانی، شهدای مواجهه با فتنه آمریکایی صهیونیستی اخیر که مظلومانه به شهادت رسیدند و تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیروز انقلاب اسلامی سرآغاز یک عصر جدید در تاریخ بشریت محسوب می‌شود. عصرهای جدید یعنی دوره‌های جدید در تاریخ بشری زیاد نیستند، همیشه تکرار نمی‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در دوران گذشته، رنسانس در غرب در پایان قرون وسطی آغاز یک عصر جدید برای تاریخ بشری بود. بشریت اگر خود را فارغ از خداوند در دوره رنسانس نمی‌دانست شاید امروز وزن ساکنان کره زمین متفاوت می‌بود اما فرهیختگان و نخبگان آن دوره، براساس فرهنگ غرب و فرهنگی که رنسانس از درون آن برآمده بود، خود را فارغ از هدایت الهی دانستند و امروز وزن کره زمین و حتی جهان اسلام متاثر از آن دوره است.

وی با اشاره به شکل‌گیری رژیم اشغالگر اضافه کرد: غربیان در پی جنگهای صلیبی نتوانستند به هدف خود یعنی تشکیل یک دولت صهیونیستی جامه عمل بپوشاند و در سایه مکاتب سیاسی برآمده از دل رنسانس و دو جنگ جهانی که قدرت‌های اروپایی خالقان آن جنگها بودند، توانستند با این ابزارهای برآمده از دوره رنسانس به صورت جعلی یک دولت جعلی را در قلب جهان اسلامی تعبیه کنند که امروز صلح و عدالت را از جهان اسلامی به گروگان گرفته است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک عصر جدید از فرهنگ و هنر و تمدن، با پیشرفت‌های فناوری و ارتباطی و تحولاتی که امروز از آن به عنوان دیجیتال نام برده می‌شود، همراه شد، گفت: یک فرصت بی‌نظیر در اختیار کشور و جهان اسلام قرار گرفت تا تحولات دوره جدید را شکل دهد و سرعت ببخشد. ما نه تنها این فناوری‌ها برای‌مان تهدید محسوب نمی‌شود بلکه به عنوان تجربه‌های بشری یک فرصت به شمار می‌رود. این پیشرفت‌ها ازآن تمدن غرب نیست، این‌ها تجربیات بشر است و دسترنج و حاصل زحمات همه بشریت است و یک فرصت برای ملت بزرگ ایران است که یک دوره جدید را برای نجات بشریت گرفتار شده در بحران معنویت غرب فراهم کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این سوال که چرا تمدن غرب نتوانست مردم را به سعادت برساند؟ تاکید کرد: اما ملت بزرگ ایران در سایه مکتب اسلام، از بهمن ۵۷ حرف‌های نو، آزادی‌بخش و رهایی‌بخش و عدالت‌خواهانه برای بشریت دارد. ما با فناوری‌های ارتباطی و ظرفیت فضای باید این دوره را سرعت ببخشیم. چیرگی به مشکلات و کسب پیروزی‌های بزرگ ازآن ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان اینکه باید به رویدادهای فضای مجازی و این رویداد به‌عنوان بنیانگذاران قدرت سایبری مردمی انقلاب اسلامی و نیروی سایبری ملت ایران نگاه کرد، خطاب به برگزیدگان این رویداد تصریح کرد: با همین دیدگاه یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی و با این چشم‌انداز به این راه وارد شدید و در این رویداد گام نهادید. انشالله این رویداد را با موفقیت پشت سر بگذارید ولی این آغاز راه است و راه بسیار طولانی و جذابی پیش روی شما کنشگران عرصه فضای مجازی است. چتر حمایت سازمان بسیج مستضعفین گسترده خواهد بود و از هیچ حمایتی در این راه از شما دریغ نخواهیم کرد.

در چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج, برگزیدگان شامل انیمیشن‌سازها با اعلام موضوع برای ساخت تولیدات خود ۴۸ ساعت فرصت دارند تا محصول خود را ارائه کنند. سردار سلیمانی در توضیح موضوع امسال خطاب به شرکت‌کنندگان در محله نهایی این رویداد گفت: این روزها ما خبرهای خوشی از درون سرزمین‌های اشغالی می‌شنویم، مجاهدت‌های فرزندان مردم فلسطین، جوانان رزمنده‌ای که پیروزی‌های ارزشمندی را کسب کردند و باور فروپاشی رژیم صهیونسیتی محقق شده است. یکی از ایده‌ها در این رویداد که تولید محتوا درباره آن صورت بگیرد «نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف» است که برگزیدگان با ذوق خود این موضوع را در کانون توجه قرار خواهند داد.

وی گفت: در موضوع بازی‌ها و نرم‌افزارهای تلفن همراه، موضوعاتی چون قرآن و عترت، اقتدار ایران، سبک زندگی، بازی‌های آموزشی، تربیت، گردشگری، سلامت و ورزش و محله اسلامی پیشنهاد ما است که باید روی آن‌ها کار کنید. موضوعات محدود است اما نباید خلاقیت‌ها محدود شود بلکه باید در این حوزه ایده‌های زیادی را مورد توجه قرار دهید.

رونمایی از دو اثر فاخر و تجلیل از صاحبان ایده‌های برتر سومین رویداد

در ادامه این مراسم از دو اثر فاخر و اثرگذار رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در سال گذشته، آقایان سیدمحمد حسینی تولیدکننده برتر از یزد و فرزاد نریمان زاده از آذربایجان غربی تحلیل شد. همچنین در ادامه این مراسم تیزر دو اثر فاخر به نام «بازی هاتف» از سیستان و بلوچستان و پویانمایی «رزق حلال» از استان سمنان رونمایی شد.

در پایان این مراسم از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین استارت رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج به مدت ۴۸ ساعت آغاز شد و برگزیدگان در این ساعات فرصت خواهند داشت تا اثر خود را ارائه کنند.

رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بهترین و مردمی‌ترین بستر برای شکست تحریم گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی

مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج نیز در ابتدای این رویداد اظهار کرد: حضور بسیج و جوانان متخصص ایرانی و انقلابی در حوزه تولیدات دیجیتال حضور همان تفکر پهپادساز و موشک نقطه‌زن ساز هست برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن. اگرچه زیرساخت این فضا را دشمن تعریف کرده اما تفکر معتقد، بسیجی، ایرانی و انقلابی مولد راه‌های میانبر برای عبور و تسلط و غلبه گفتمانی در این حوزه است.

وی ادامه داد: رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور این جوانان مومن انقلابی و ایرانی، مردمی‌ترین بستر برای رسیدن، ابداع و تولید این راه‌های میانبر است تا تحریم گفتمان انقلاب اسلامی را در این فضا دور بزنیم.

معین افزود: جوانان ما هر روز در حال زدن معبری هستند تا این راه‌های میانبر را پیدا کنند تا اتوبان یک‌طرفه دشمن را تبدیل به صحنه نبرد کنند و اگر این فضای ما از سوی مراکز مختلف تحریم می‌شود نشان توفیق تفکرات خلاق و انقلابی جوانان ما است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: مرحله مقدماتی این رویداد در تمام شهرستان‌های کشور با حضور بیش از ۹۲۰ تیم در مرحله استانی برگزار شد و برگزیدگان امروز شامل ۱۱۸ تیم و شامل ۵۱۰ نفر در حوزه بازی و انیمیشن و ... در مرحله نهایی حضور دارند که امروز با اعلام سوژه‌ها بیش از ۴۸ ساعت رقابتی شدید با هم خواهند داشت تا نتیجه آن رسیدن به موج محتوای اثربخش در فضای مجازی باشد.

وی ابراز امیدوارم کرد که ادامه این مسیر یک فضا و عرصه‌ای برای معرفی این استعدادها و اتصال آنها به مجموعه‌های مختلف باشد تا از آنها حمایت شود و اثربخش باشند.

رقابت ۱۱۸ تیم شامل ۵۱۰ نفر در مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج

مهدی جعفری جوزانی دبیر چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «هر ساله یک رقابت استارتاپی بین تولیدکنندگان انیمشین، بازی و نرم‌افزار برگزار می‌کنیم. این رویداد همزمان در ۳۱ مرکز استان در سراسر کشور برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.»

وی ادامه داد: «در مرحله آخر بر روی تولیدات برگزیدگان سرمایه‌گذاری خواهد شد. یکی از آثار مهمی که این رویداد دارد این است که سعی کردیم که عدالت را در شناسایی استعدادهای برتر برقرار کنیم. حتی کوچک‌ترین استعدادی در هر استانی می‌تواند در این رقابت خود را نشان دهد. این رویداد چهار سال است که در سه رشته بازی، نرم افزار و انیمیشن برگزار می‌شود.»

جعفری اضافه کرد: «تعداد شرکت‌کنندگان مرحله مقدماتی چهارمین رویداد ۴۱۰۰ نفر در سه رشته و ۹۱۷ تیم بودند و در مرحله نهایی چهارمین رویداد ۱۱۸ تیم شامل ۵۱۰ نفر در مرحله نهایی حضور دارند.»

دبیر چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: «در این مرحله نهایی نرم‌افزارسازها کار مرحله استانی خود را توسعه خواهد داد. اما انیمیشن‌سازها قرار است ۴۸ ساعت محصولی که موضوع آن را رییس سازمان بسیج مستضعفین اعلام می‌کند تهیه و تولید کنند.»

وی خبر داد: «۱۲ بهمن اختتامیه این رویداد برگزار خواهد شد و در آن رویداد اسامی نهایی برگزیدگان اعلام و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار