حریم دریا قابل تصرف نیست

خبرگزاری پانا:استاندار گیلان با بیان اینکه حریم دریا به صورت عمومی قابل استفاده است، گفت: کسی حق ندارد اراضی ساحلی را تصرف خصوصی کرده و انحصاری کند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی گیلان با اشاره به 300 کیلومتر حریم ساحل دریا در استان اظهار کرد: 130 کیلومتر از ساحل استان در اختیار هتل‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز زیربنایی مانند بنادر است.

وی ادامه داد: 170 کیلومتر از ساحل دریای گیلان آزاد است و به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا واگذار می‌شود.

هاشم‌نیا مدیریت ساحل دریای گیلان را با افراد حقیقی و حقوقی عنوان کرد و افزود: اقدام بزرگ ساماندهی ساحل دریا در سال جاری آغاز شده است و سال آینده ادامه می‌یابد.

استاندار گیلان با تاکید براینکه حریم دریا قابل تصرف نیست، بیان کرد: ساحل دریا به صورت عمومی قابل استفاده است.

وی خواستار رعایت حقوق بیت‌المال در استفاده از حریم ساحل دریا در گیلان شد و تصریح کرد: کسی حق ندارد اراضی ساحلی را تصرف خصوصی کرده و انحصاری کند.

هاشم‌نیا به هماهنگی دادگستری با مسئولان استان اشاره کرد و گفت: فرم‌هایی برای وکالت سرمایه‌گذاران مبنی بر سرمایه‌گذاری در ساحل دریا و در اختیار گذاشتن دولت تهیه شده است.

استاندار گیلان احداث بنا در ساحل دریا توسط بخش خصوصی را به طور موقت عنوان کرد و یادآور شد: بناهای احداثی در حریم ساحل دریا در اختیار دولت هستند.

وی با بیان اینکه سال آینده وضعیت گردشگری ساحل گیلان بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: ساخت‌وسازها در ساحل دریا باید با مجوز انجام شود.

*نقش صنعت گردشگری در توسعه گیلان پر رنگ‌تر شود

مدیر مجتمع گردشگری ستاره دریای لنگرود نیز در جلسه مذکور به سرمایه‌گذاری مجتمع مذکور در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگران بسیاری پس از مدت 20 سال توسط مجتمع مذکور جذب شدند.

محسن قمی با اشاره به افزایش درآمد روستائیان اطراف مجتمع مذکور، اظهار کرد: صنعت گردشگری موجب افزایش گردشگر در روستاها و شهرهای گیلان می‌شود.

وی خواستار تعریف جامع گردشگری در گیلان شد و بیان کرد: نیاز است کمیته‌ای با حضور بخش خصوصی و دولتی به منظور توسعه صنعت گردشگری در استان تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار