دانش‌آموز برتر جشنواره رسانش کرج در گفت‌وگو با پانا:

رسانش فرصتی برای ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی است

کرج (پانا) - دانش‌آموز برتر جشنواره رسانش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهرستان کرج عنوان کرد رسانش فرصتی برای ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رسانش فرصتی برای ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی است

رئوف زائری یکی از دبیران و نفرات برتر جشنواره رسانش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور است. وی به عنوان یکی از دبیران برتر رسانش ۴ انتخاب شد و اثر وی در بخش رسانه های مکتوب حائز رتبه اول کشوری شد.

وی در گفت گو با پانا از احساسات خود در خصوص کسب رتبه برتر بیان کرد: «لحظات نزدیک به روزهای اعلام نتایج مرحله اول بودیم و من همچنان منتظر اعلام نتایج. در یکی از شب‌های نزدیک به اعلام برندگان، از برادرم پرسیدم که چرا نتایج رسانش اعلام نمی شوند برادرم که از منتشر شدن نتایج مطلع بود، با خونسردی تمام گفت رئوف نتایج را اعلام کردند و تو مقام آوردی قرار بود این لحظه ذوق آور باشد اما تعجب‌آور شد، چرا که من از نتایج خبر نداشتم.»

وی در ادامه افزود: «برای تشکیل یک تیم رسانه‌ای، باید در قدم اول اعضای گروه بر اساس استعداد و توانایی‌های رسانه ای تشکیل شوند و با توجه به ظرفیت های گروهی افراد، چند قالب رسانه ای انتخاب و اعضا بر اساس توانایی های خود مسئولیت های خود را دسته‌بندی کنند. بعد از مشخص شدن هر فرد و نحوه اجرای فعالیت خود، وقت آن است که سوژه‌های با ارزش را شناسایی کنند و در اتاق فکر خودشان، درباره آن سوژه ها ایده‌پردازی لازم را انجام دهند و بهترین ایده را استخراج کنند؛ بعد از آن هم باید مراحل دیگر تولید محتوا را به سرانجام برسانند و در نهایت یک اثر رسانه ای ارزشمند را به هر تعداد و در هر قالب در گروه خود تولید کنند.»

زائری در ادامه صحبت های خود به علاقه مندان حوزه رسانش پیشنهاد کرد:«می خواهم این جملات را دانش آموزان خوب بدانند و بخوانند برای شروع نیاز دارید اول نیتتان را برای خدا خالص کنید و بعد از خوب فکر کردن تمام تلاشتان را انجام دهید و یک محتوای اثربخش و مفید برای مخاطب خاص خودتان، تولید کنید. در نهایت به سمت نرم افزارهایتان بروید و کار را شروع کنید و در مرحله آخر برای برنده شدن باید تمام مراحل تولید محتوا از صفر تا صد بگذرانید تا یک اثر رسانه ای ارزشمند به هر تعداد و در هر قالب در گروه خود تولید کنید.»

وی اضافه کرد: «ابزارکلیدی برای مطرح شدن وجود دارد. نویسندگی برای من مانند رساندن موج به ساحل است؛ من احساسات و افکارم را با قلم روی کاغذ جاری می کنم تا جریان متلاطم اقیانوس افکار و احساساتم را به ساحل مقصود برسانم. به عنوان مثال فوتوشاپ، ابزاری است حرفه ای برای خلق تصاویری که برای نوشتن متن در رسانه استفاده می شود.»

زائری بیان کرد: «یک رسانه در جهان است که من عاشقانه آن را دنبال می کنم و هر لحظه به من بهترین حس را هدیه می دهد. من عاشق بهترین رسانه‌ تاریخ بشر، یعنی قرآن کریم هستم.»

دانش آموز خبرنگار:دانیال درفش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار