برگزاری دوره توانمندسازی مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی

تهران (پانا) - دوره توانمندسازی دو روزه مدیران پرستاری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور به همت معاونت پرستاری و همکاری موسسه عالی معتمد در کیش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره توانمندسازی مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی

بنا به اعلام وزارت بهداشت، عباس عبادی در حاشیه برگزاری این دوره با اشاره به اهمیت توانمندسازی مدیران پرستاری، گفت: نیروی انسانی به عنوان مهمترین منبع و ارزش سازمانی همیشه یکی از ارکان تعیین کننده و پیشرفت هر سازمانی است. در نظام سلامت هم نقش بی بدیل نیروی انسانی و بخصوص همکاران پرستار در ارائه خدمت با کیفیت و ایمنی بسیار اساسی است.

وی افزود: قطعا برای تداوم خدمت با کیفیت، نیاز به دانش روز در ابعاد فنی و مهارتهای مدیریتی و ادراکی به طور قطع احساس می شود.

عبادی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همیشه در تکالیف راهبردی معاونت پرستاری بوده در سطوح سه گانه مدیریتی اعم مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی، مدیران پرستاری بیمارستانها و در سطح پایین تر همکاران سوپروایزر و سرپرستاران غیر از مهارت های فنی نیاز به مهارت های مدیریتی کاملا احساس می شود.

معاون پرستاری اظهارداشت: خوشبخانه به کمک موسسه عالی معتمد که از بستر نظام سلامت روئیده است، با انجام نیازسنجی فنی و هدفمند، نیازهای مدیران پرستاری احصاء شد و در اولین دوره در دولت سیزدهم یک برنامه دو روزه برگزار کردیم که براساس بازخوردی که از همکاران شرکت کننده داشتیم خوشبختانه با انتخاب درست عناوین و اساتید مجرب، دو روزه بهره ور داشتیم و از حضور در کنار هم، از تجربیات مشترک و دریافت مطالب علمی جدید استفاده کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: پس از بازگشت به محل کار شرایط به شکلی برنامه ریزی شود که با حداکثر بهره وروی و کاهش هزینه ها در ابعاد مختلف باعث ارتقای خدمات مراقبتی مردم عزیز شویم.

در این دوره آموزشی موضوعات آموزشی «کوچینک، مدیریت ناب، تفکر سیستمی، سازماندهی نیروی انسانی و مدیریت بودجه در پرستاری، کار تیمی و مدیریت تغییر» توسط اساتید تدریس شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار