با بدرقه مسئولان و خانواده‌ها انجام شد؛

اعزام ۲۴۰ دانش‌آموز دختر شهرستان دماوند به مناطق عملیاتی جنوب کشور

دماوند (پانا) - ۲۴۰ نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه مدارس شهرستان دماوند، در قالب کاروان راهیان نور صبح امروز با بدرقه مسئولان و خانواده‌ها به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۲۴۰ دانش‌آموز دختر شهرستان دماوند به مناطق عملیاتی جنوب کشور

در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور شهرستان دماوند حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دماوند، ابوالفضل حلیم‌‌زمهریر معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند، محسن صفری‌پور جانشین فرماندهی سپاه شهرستان دماوند، زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند، رقیه عرب معاون پرورشی آموزش و پرورش دماوند و جمعی از مسئولان، فرهنگیان، مدیران و مربیان پرورشی مدارس و بسیجیان حضور داشتند‌.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم اظهار کرد: دانش‌آموزان در سفر به مناطق عملیاتی از دستاوردهای رزمندگان در هست سال دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

محسن صفری‌پور افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و جلسات هماهنگی که صورت گرفته در هر یک از اتوبوس‌های دانش‌آموزان، یکی از مبلغان خواهر و همچنین تعداد دو نفر از مربیان مدارس حضور دارند و در راستای تبیین دستاوردهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و ارائه محتوا برای دانش آموزان مطالبی را ارائه می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه بحث جهاد تبیین مورد تأکید فرماندهی معظم کل قوا است، دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در این سفر به دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا پس از بازگشت، این دانش‌آموزان هر یک سفیری برای ارائه دستاوردهای انقلاب و رشادت‌های رزمندگان بین دانش‌آموزان و خانواده‌های خود ارائه دهند.

همچنین حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند نیز در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور تصریح کرد: اردوی راهیان نور بهترین فرصت برای آشنا شدن با معارف روح‌بخش دوران دفاع مقدس و سیره شهدای عزیز است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان خوب ما با علاقه خاصی در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند و از مکان‌های متبرک به خون شهیدان و جایگاه ایثارگری رزمندگان و جانبازان دیدن می‌کنند و آنها را الگوی خود قرار می‌دهند.

امام جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: اردوی راهیان نور سفری زیارتی و سیاحتی است که به شرکت کنندگان روحیه و نشاط معنوی می‌دهد و عشق به خدا و شهدا را در دلها شعله ورتر می‌کند.

قاسم پروانی، فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده سپاه شهرستان دماوند نیز در ادامه افزود: یکی از اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پس از دوسال وقفه شرایط کرونایی کشور، برگزاری اردوی اولین راهیان نور است که هر ساله دانش‌آموزان به این اردو اعزام می‌شوند و از مناطق عملیاتی و جنگی بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: «در همین راستا، دانش‌آموزان دختر شهرستان دماوند در مقطع متوسطه دوم دختران پنج دستگاه اتوبوس به یادمان شهدای خرمشهر، آبادان، اهواز، شوش و اندیمشک اعزام شدند.

فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده سپاه شهرستان دماوند اضافه کرد: در مراسم از محضر راویان هشت سال دفاع مقدس در یادمان‌ شهدای هشت سال دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد تا دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار