وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد؛

رشد 80 درصدی گازرسانی در ‌سیستان‌و‌بلوچستان 

۵۰ جایگاه CNG جدید در سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد/ ۵۰ میلیون لیتر نفت سفید نیز به خانوارها داده خواهد شد که به هر خانوار ۱۰۰ لیتر خواهد رسید

تهران (پانا) - وزیر نفت گفت خط لوله ۵۲۰ کیلومتری انتقال فراوردهای نفتی از جنوب استان کرمان به زاهدان کشیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۱۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد 80 درصدی گازرسانی در ‌سیستان‌و‌بلوچستان 

‌جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه دیروز به اتفاق معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو و نمایندگان این استان سفر خوبی به استان سیستان و بلوچستان داشتیم و تصمیمات خوبی گرفته شد. برای انتقال فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین و نفت و گاز و نفت سفید به استان سیستان و بلوچستان هیچ گونه خط لوله‌ انتقال فرآورده نداریم و تمام نیازهای تامین انرژی را از طریق تانکرهای سوخت رسان و ریلی انجام می‌دادیم. دولت سیزدهم دیشب تصمیم بسیار خوبی گرفت که خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان به طول 520 کیلومتر که بار مالی آن 5 هزار میلیارد تومان است ایجاد شود. این تصمیم به شورای اقتصاد می‌رود و مصوبه آن گرفته می شود تا در دو سال کاملا مشکل حل شود.

وی افزود: 50 جایگاه CNG جدید در سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد که تجهیزات آن از سوی دولت تامین خواهد شد. 50 میلیون لیتر نفت سفید نیز به خانوارها داده خواهد شد که به هر خانوار 100 لیتر خواهد رسید.

وزیر نفت ادامه داد: مقرر شد خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان به طول ۵۲۰ کیلومتر و بار مالی ۵ هزار میلیارد تومان احداث می‌شود. احداث این خط لوله در شورای اقتصاد مطرح خواهد شد تا مصوب شده و کار اجرایی آن آغاز شود.

اوجی با بیان اینکه ظرف دو سال آتی مساله تامین فرآورده‌های استان در این اقدام میان مدت کاملا حل می‌شود، گفت: ۶۵ تانکر سوخت رسان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت تا طی ۲ سال آینده که خط لوله فرآورده نفتی احداث شود مشکلی در تامین سوخت این منطقه نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار