‌در حاشیه جلسه هیات وزیران خبر داد:

‌وزیر کار: ‌از یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کردیم

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که دولت سیزدهم از یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کرده است و نرخ ‌بیکاری در فصل پاییز ۰/۷ کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
‌وزیر کار: ‌از یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کردیم

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: از یک میلیون فرصت شغلی در سال عبور کردیم. گزارشات مرکز آمار ایران که روز گذشته منتشر شد، موید این است که اشتغال ایجاد شده است. نرخ بیکاری در فصل پاییز ۰/۷ کاهش یافته است. همچنین درصد اشتغال کامل افزایش و درصد اشتغال ناقص هم کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سامانه رصد وزارتخانه در سرار کشور پیشخوان دارد و قابل مشاهده است. ما به سه روش راستی آزمایی انجام می‌دهیم که یک روش آن پیامکی است؛ روش دوم از طریق مصاحبه تلفنی و روش سوم از طریق بازدید میدانی است.

وزیر کار با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید داریم، گفت: دو طرح تحولی نیز در حوزه اشتغال داریم که در آینده عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اجرای کالابرگ الکترونیکی نیز در استان هرمزگان آغاز شده و ۱۲۰۰ فروشگاه یه این سامانه متصل شده‌اند؛ فرصت انتخاب ۱۰ قلم کالای اساسی برای مردم فراهم شده است. تامین کالری مورد نیاز در این بسته کالاها مدنظر است به‌گونه‌ای که یارانه نقدی و کالا برگ حق انتخاب وجود دارد.

وی اضافه کرد: مراکز درمانی و داروخانه‌ها مطالباتی از وزارت کار داشتند که خوشبختانه ظرف ماه گذشته ۵ هزار میلیارد تومان اوراق گام به مراکز بهداشتی درمانی پرداخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار