وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه‌ها باید به نوپذیری و دانش پذیری جامعه کمک کنند

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد، دانشگاه‌ها باید به نوپذیری، علم‌پذیری و دانش‌پذیری جامعه کمک کنند؛ چرا که جامعه سنتی در مقابل دیدگاه‌های جدید و علم نو مقاومت می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه‌ها باید به نوپذیری و دانش پذیری جامعه کمک کنند

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل روز دوشنبه در آیین تکریم و معرفی سرپرست پیشین و جدید دانشگاه خوارزمی که در سالن ابوریحان این دانشگاه برگزار شد، با قدردانی از زحمات رییس پیشین این دانشگاه اظهار داشت: از دکتر حسن بیگی نیز که این مسئولیت را در این دوران خطیر و سخت در یک ترم گذشته که بسیار سنگین بود و شرایط خاصی پیش آمد قبول کردند، بسیار سپاسگزارم.

دانشگاه خوارزمی ریشه آموزش عالی کشور است

وی اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی ریشه آموزش عالی کشور است به همین دلیل از یک جایگاه خاصی در کشور برخوردار است.

وزیر علوم در ادامه بابیان اینکه در آموزش عالی برنامه و درکنار تعامل مهم است گفت: دکتر حسن بیگی که در آغاز راه است، اگر بخواهد کارنامه درخشانی در این دانشگاه داشته باشند، حتماً باید برنامه هدفمندی داشته باشد؛ البته این برنامه را از وی گرفته ایم.

وی با بیان اینکه، در بازار دانش و فناوری سکه رایج، نوآوری و نو پذیری است، افزود: دانشگاه ها باید به نو پذیری، علم پذیری و دانش پذیری جامعه کمک کنند؛ چرا که جامعه سنتی در مقابل دیدگاه های جدید و علم جدید و نو مقاومت می کند، در صورتی که دانشگاه ها هر چیز نو را پالایش کرده و به عنوان الگو تحویل جامعه می دهند.

زلفی گل ادامه داد: بر این اساس دیدگاه ما به دانشگاه ها نگاه ویژه‌ای است. رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تاکید کرده اند که پیشرفت های ما مدیون دانشگاه‌ها است به همین دلیل دشمنان دنبال این هستند که دانشگاه ها را از ما بگیرند و شرایطی ایجاد کنند که دانشگاه‌ها با نشاط نباشند و دانشگاه ها را در مقابل سیستم و نظام قرار دهند. بنابراین باید مواظب باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تاکیدکرد: باید تلاش کنیم دانشگاه‌ها را به گونه ای مدیریت کنیم که هرروز برای کشور افتخار آفرین باشند.

آیین تقدیر از عزیزالله حبیبی رییس پیشین دانشگاه خوارزمی و معرفی علی حسن بیگی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه امروز با حضور وزیرعلوم، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار