امام جمعه شهرستان نایین:

ماه رجب، بهار معنویت و ماه مهمانی خصوصی خداوند است

نایین(پانا) - امام جمعه شهرستان نایین گفت ماه معظم رجب، بهار معنویت و ماه مهمانی خصوصی خداوند و زمان شروع سیر و سلوک معنوی برای اهل معنا و اهل تقوا است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ماه رجب، بهار معنویت و ماه مهمانی خصوصی خداوند است

به گزارش پانا، حجت الاسلام و المسلمین مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین امروز در نماز جمعه این هفته نائین ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب، ماه مهمانی خصوصی خداوند، اظهار کرد: ماه معظم رجب، بهار معنویت و زمان شروع سیر و سلوک معنوی برای اهل معنا و اهل تقوا است. به همین دلیل نبی مکرم اسلام (ص) همیشه نزدیک ایام رجب، مردم را به استفاده هر چه بیشتر از این ماه پر برکت سفارش می‌کردند.

وی ادامه داد: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، در ماه رجب شبی وجود دارد که هرکس در آن شب بیدار باشد و نماز بخواند، خداوند جسدش را بر آتش حرام می‌کند و هزار ملک با او مصافحه و هزار ملک برای او استغفار می کنند.

امام جمعه شهرستان نایین افزود: هرکس در این ماه یک روز روزه بگیرید، از ترس و هراس روز قیامت در امان است و از آتش جهنم نجات می باید. کسب طهارت و استغفار، کسب معرفت و کسب اجازه از صاحب ماه رجب، سه راهکار توصیه شده توسط علمای دین به منظور ورود به ماه پر برکت رجب است.

وی ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک، بر تاکید دین اسلام بر خوبی های دنیا اشاره و تصریح کرد: دین اسلام بر هرچه‌ که ارزش داشته باشد در دنیا هم‌ احترام قائل است، هم برنامه دارد و هم سفارش کرده است. اسلام برای حفظ محیط زیست و منابع خدادادی برای مومنان و انسان های صالح، احترام قائل است و ما نیز باید از این منابع به نحو احسن استفاده کنیم و در حفاظت از آنها کوشا باشیم.

مطهرخو خطاب به مردم گفت: از تمام مردم شریف شهرستان نایین تقاضا دارم که در استفاده از انرژی ها به خصوص انرژی گاز با توجه به اینکه در این زمینه دچار بحران هستیم، حتما رعایت فرمایید و در به سلامت محیط زیست و به دولت برای گذر از این شرایط یاری برسانید.

وی ادامه داد: شرایط قطع واردات گاز از برخی از کشور ها و ذخیره سازی نکردن گاز در دولت قبل، همان مشکلی که در زمینه برق برای کشور به ما بوجود آوردند که با تدبیر دولت انقلابی این مشکل در تابستان امسال رفع شد، برای گاز نیز بوجود آوردند.

امام‌جمعه نایین در ادامه گفت: ما باید با همنوع دوستی و هموطن دوستی در استفاده از انرژی برق و گاز دقت کنیم تا دیگر هموطنان ما که در آخر خط لوله های گاز رسانی قرار گرفتند دچار قطع گاز نشوند.

وی در بخشی از سخنان خود به جنگ دیپلماتیک دشمن علیه ملت اشاره و تصریح کرد: اکنون دشمن از طریق اغتشاشات اخیر که در کشور به وجود آورده است، به دنبال تشدید جنگ دیپلماتیک است.

مطهرخو ضمن اشاره به حرکت نابخردانه پارلمان اروپا، بیان کرد: دشمنان عزت و قوت ایران اسلامی بداند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرزند راستین این انقلاب است و حافظ این انقلاب بوده، است و خواهد بود. اینجا خواستگاه و محل تربیت نیروهای مومن، انقلابی، جان برکف و پاکباخته انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ما از دولت مقتدر جمهوری اسلامی می خواهیم در کنار مردم، این خواسته مردم را اجرا کند که هرگونه اقدام متقابل در بی اثر کردن این توطیه دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان می‌توانند، انجام دهند و بار دیگر دشمنان این نظام را از کرده نابخردانه خود پشیمان کنند.

خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار