دبیرشورای فرهنگ عمومی:

حوزه فرهنگی تمدنی شمال آفریقا نقش مهمی در تعامل بین‌المللی ایفا می‌کند

تهران (پانا) - دبیرشورای فرهنگ عمومی می‌گوید حوزه فرهنگی تمدنی شمال آفریقا، از اقطاب زنده حیات فرهنگی درجهان امروز است که با اکثریتی مسلمان، نقش مهمی در تعامل بین المللی و امتی جهان اسلام ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
حوزه فرهنگی تمدنی شمال آفریقا نقش مهمی در تعامل بین‌المللی ایفا می‌کند

دبیرشورای فرهنگ عمومی که برای برگزاری نمایشگاه میراث و فرهنگ مادی ایران(با تاکید بر لباس و شیرینی) درسفر کوتاه به تونس عازم شد، پیش از سفر گفت عزم بر توسعه روابط مردم، بخش خصوصی و دو دولت ایران و تونس، بی شک از شاهراه فرهنگ و هنر می گیرد خصوصا که دو کشور مشترکات و مزیت های اقتدار بخشی بر اساس فرهنگ اسلامی دارند.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور: دکتر سید مجید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی که برای برگزاری نمایشگاه میراث و فرهنگ مادی ایران (با تاکید بر لباس و شیرینی) درسفر کوتاه به تونس عازم شد، پیش از سفر گفت عزم بر توسعه روابط مردم، بخش خصوصی و دو دولت ایران و تونس، بی شک از شاهراه فرهنگ و هنر می‌گیرد.

خصوصا که دو کشور مشترکات و مزیت های اقتدار بخشی بر اساس فرهنگ اسلامی دارند، در دوره فعلی وزیر فرهنگ ایران رئیس کمسیون مشترک دو کشور است و اراده قاطعی بر شناخت و فعال سازی زمینه های تعالی روابط وجود دارد.در نمایشگاه پوشاک جهان اسلام که در ایام روز قدس و عید فطر برگزار گردید، طراح و ویژند لباس زنانه ای از تونس داشتیم و در این نمایشگاه هم چندین طراح و تولیدکننده لباس، صنایع دستی و شیرینی های ایرانی به تونس سفرکرده اند. تونس در عرصه لباس سنتی و پوشش عفیفانه و سایر فروع پوشاک ، قدرت مولد و دارای سبک در کل آفریقاست و بهمین جهت مقصد نخستین نمایشگاه قرار گرفت که به همت رایزنی های فرهنگی در کشورهای مختلف بر پا خواهدشد.

وی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلا می ایران در تونس، از سایر طراحان و ویژندها پوشاک و حجاب و فعالان باز تولید لباس سنتی و اقوام ایران دعوت کرد برای شرکت در نمایشگاه های ماه های آینده، با کمیته بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس در ارتباط باشند.در ابن نمایشگاه مسولان اتحادیه قنادان تهران نیز شرکت زمینه های تعامل و آشنایی بیشتر مردمی بین دو کشور و فرصت های صادراتی را فراهم خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار