امام جمعه رودهن در شورای آموزش و پرورش رودهن :

تربیت دانش‌آموزانی انقلابی‌ با اقدامات تربیتی متنوع، جذاب و هدفمند‌ میسر می‌شود

رودهن (پانا) - امام‌جمعه رودهن بیان کرد تاثیر‌گذاری هدفمند و مفید بر فکر و ذهن دانش‌آموز، در راستای انقلاب اسلامی با برنامه‌ها و اقدامات تربیتی متنوع، جذاب و اصولی و کارشناسی‌شده‌ میسر می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۰۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش‌آموزانی انقلابی‌ با اقدامات تربیتی متنوع، جذاب و هدفمند‌ میسر می‌شود

جلسه شورای آموزش و پرورش رودهن، با حضور حجت الاسلام المسلمین سیدمحمد حسینی امام جمعه رودهن، عبدالوهاب امیری بخشدار رودهن، سروان صالح پاوندی فرمانده سپاه بخش رودهن، زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن و فرشته اکبریان معاون مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دیگر اعضا در سالن اجتماعات شماره۲ آموزش و پرورش رودهن برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه رودهن در این جلسه بیان کرد: همه ما باید شکر‌گذار دستاوردهای بزرگ و اعجاب‌انگیز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، فناوری و غیره باشیم، برای تأثیر‌گذاری بر فکر و فرهنگ ‌دانش‌آموزان بایستی برنامه‌های تربیتی جذاب و مؤثر اجرا کرد.

وی افزود: در تربیت اخلاقی سه عنصر مهم وجود دارد؛ این سه عنصر خانواده، مدرسه و اجتماع است. مدارس و محیط منزل می‌تواند مکانی برای اصلاح تربیتی کارآمد باشند، اگر به دانش‌آموزان در مدرسه و فرزندان در خانواده، تفکر انتقادی و منطقی آموخته شود، بنحوی که در رفتار فرد انعکاس داشته باشد بسیار مفید خواهد بود و آثار ویژه آن در جامعه کاملا مشهود و بارز خود را نشان خواهد داد.

حسینی دغدغه خانواده‌ها را پیرامون مسائل تربیتی فرزندان‌شان در محیط دانشگاه و مدرسه، اینگونه بیان کرد: تجربه بشری نشان می‌دهد که انسان هیچ‌گاه حتی در دوره مدرن و پسامدرن هم بی‌نیاز از تربیت اخلاقی و وابستگی دینی نیستند و نبودند، اگر از والدین پرسیده شود دوست دارند چگونه فرزندی داشته باشند، پاسخ بسیاری از آن‌ها مشترک خواهد بود و اخلاق و دینداری در راس خواسته‌ها خواهد بود، اما امروزه خانواده‌ها دچار استرس و نگرانی‌هایی در برابر رفتار فرزندان‌شان شدند.

وی اذعان کرد: به عبارت دیگر هدف از تربیت فرزندان برای بسیاری از والدین رشد فضایل اخلاقی است، اما مسیرهای دستیابی به این فضایل برای آنان نامشخص، مبهم و دلهره‌آور شده است؛ علاوه بر دانش‌آموزان، والدین هم‌نیازمند آموزش‌های خاص ارتباطی، اجتماعی و علمی در رفتار با فرزندان خود هستند و این آموزش‌های هدفمند باید همواره در هر دو قشر خانواده، دانش‌آموز و فرزند مورد توجه ویژه و خاص باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیس هدایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار