رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

نام شهدا موجب احساس مسئولیت می‌شود

تبریز( پانا )- رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش پرشور شهیدان در پاسداری از اهداف انقلاب اسلامی و زحمات خانواده های آن بزرگواران در این راستا، نام و یاد شهیدان را تداعی‌گر احساس مسئولیت اجتماعی در جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نام شهدا موجب احساس مسئولیت می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فقیه در مراسم تجلیل از مادران شهدا در محل باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای حوادث گوناگونی بر علیه نظام اتفاق افتاده که می‌توانسته نظام مقدس را نابود کند، نظامی که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحریم پشت تحریم می‌توانسته کمر آن را خم کند؛ تا کنون هیچ اتفاقی برای آن نیفتاده است و روز به روز آرمان‌ها و اهداف ژرف آن باشکوه تر می‌شود این امر بدلیل خون با برکت شهیدان است که برای دفاع از اسلام فدا کرده‌اند.

وی افزود: یک بخش از نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر خون پاک شهدا پی ریزی شده است، شهیدان با اختیار و انتخاب خود شهید شده‌اند و این عزیزان جز پاکیزه‌‌ترین افراد هستند.

انقلاب اسلامی معطوف بر شخص امام خمینی (ره) بوده و با رحلت ایشان حوادث تلخی برای ملت ایران در نظر گرفته شده بود اگر پس از امام قدس سره آرمان های ایشان در جامعه باقی مانده است بدلیل شهدایی که بود که با خون خود را اهداف حقیقی امام( ره ) پاسداری کرده‌اند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان خاطرنشان کرد: هنگامی که نام شهدا به گوش ما می‌رسد احساس مسئولیت و تکلیف در ذهن ما تداعی می‌شود،‌ ما هیچگاه نباید فراموش کنیم که خانواده های بزرگوار شهدا چه شرایط سخت و دوران غم‌انگیزی را تحمل کرده‌اند ولی دستاورد بزرگ این عزیزان از آن دوران این است که از سهم خود در پاسداری از انقلاب اسلامی سربلند بیرون آمده‌اند.

وی در رابطه با وظایف دستگاه تعلیم و تربیت در راستای تبیین چهره شهیدان برای افراد جامعه افزود: آموزش و پرورش بعنوان گلوگاه نظام است و با توجه به حساسیت این نهاد تربیتی در اجتماع باید تربیت جلوتر از تنبیه باشد چراکه اگر فرزندی درست تربیت شود هیچگاه نیاز به تنبیه نخواهد بود؛ ما در قبال نوجوانان و جوانان وظیفه سنگینی داریم و امیدواریم بتوانیم با سرلوحه قرار دادن هدایت و حمایت از جوانان دین خود را به شهدا ادا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار