معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با پانا:

اجلاسیه سراسری نماز در راستای تقویت فضائل اخلاقی در بین نوجوانان و جوانان برگزار شد

ساری (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران هدف از برگزاری اجلاسیه نماز را تقویت فضائل اخلاقی و فرهنگ اقامه نماز در بین نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اجلاسیه سراسری نماز در راستای تقویت فضائل اخلاقی در بین نوجوانان و جوانان برگزار شد

«علی شمس ناتری» در هشتمین اجلاسیه سراسری استان در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله برگزار شد؛ به سوالات خبرنگار پانا در خصوص این اجلاسیه پاسخ داد.

هدف از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز را بیان کنید؟

از مهم ترین اهداف می توان به گسترش فرهنگ اقامه نماز و برجسته کردن ارزش‌های معنوی و تقویت فضائل اخلاقی در بین نوجوانان و جوانان، جذب حداکثری و مشارکت معلمان، اولیا، ائمه جماعات، مساجد، موسسات، نهادها و دستگاه های همسو در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز، تبادل و اشتراک گذاری تجربیات و عملکرد موفق در حوزه اقامه نماز و تجلیل از فعالان این حوزه، اشاره کرد.

مهمترین مباحث در برگزاری این اجلاسیه را بگویید؟

بیان اهمیت و لزوم توجه به امر نماز، به ویژه نماز جماعت و تأثیرگذاری آن در کاهش آسیب های اجتماعی و تربیتی به ویژه در نسل نوجوان و جوان است که مستلزم ورود همه دستگاه های فرهنگی از جمله حوزه های علمیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما است.

خروجی این اجلاسیه چیست؟

افزایش معرفت و آشنایی آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان به مسئله نماز و تاکید بر اقامه نماز جماعت، توجه به وضعیت نمازخانه های مدارس است.

چه تعداد نمازخانه و ائمه جماعت در مدارس استان وجود دارند؟

از تعداد 4200 مدرسه در استان، 65 درصد دارای نمازخانه های مستقل و 25 درصد نیز به صورت کلاسی و چندمنظوره است. همچنین تعداد حدود 2400 مدرسه دارای امام جماعت، اعم از روحانی، مربی طرح امین، همکاران فرهنگی و معتمدین محل هستند. البته در مدارس دوره ابتدایی پسرانه و دوره اول ابتدایی دخترانه تأکید بر آموزش عملی نماز است.

چه طرح و برنامه و راهکارهایی برای ترویج اقامه نماز در مدارس دارید؟

انجام پژوهش های هدفمند در خصوص بررسی و آسیب شناسی عملکرد مدراس و ادارات در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ نماز، برگزاری دوره های توانمندسازی برای مدیران، معاونین و معلمان مدارس، برگزاری جشنواره های علمی، فرهنگی، هنری، ادبی با موضوع نماز، استفاده از روحانیون و طلاب جوان در قالب مربیان طرح امین در مدارس، برگزاری گفتمان دینی در بین دانش آموزان و همکاران، جشنواره فیلم های کوتاه سه دقیقه با موضوع نماز در بین دانش آموزان، تداوم کلاس های آموزش خانواده با موضوع نماز در مدارس.

سخن پایانی در خصوص اقامه نماز بین دانش آموزان و اجلاسیه نماز را بفرمایید.

امیدواریم برگزاری این اجلاسیه گامی اثربخش در جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز به ویژه در مدارس و در بین دانش آموزان و همکاران باشد. در این راستا تشکیل مجمع خیرین قرآن و نماز می تواند در جهت جلب و مشارکت خیرین محترم برای توسعه و تجهیز نمازخانه های مدارس و برگزاری برنامه های مرتبط با اقامه نماز در مدارس از جمله جشن های تکلیف دانش آموزی، مسابقات و جشنوراه های با موضوع نماز مفید باشد.

خبرنگار محمد مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار