دستیار رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد:

رویداد «مسئله‌های نوپدید آینده آموزش» برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مشاور و دستیار رئیس سازمان پژوهش در امور راهبردی از برگزاری رویدادی با عنوان «مسئله‌های نوپدید آینده آموزش» توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رویداد «مسئله‌های نوپدید آینده آموزش» برگزار می‌شود

عبداله اسدی اظهار داشت: درک و دریافت نخبگان و فعالان حوزه تربیت از آینده آموزش برای سازمان پژوهش مهم است و تصویری که از آینده آموزش و مسائل نوپدید آینده در ذهن کنشگران این حوزه وجود دارد، می‌تواند سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را دقیق‌تر کند. در همین راستا این رویداد طراحی شده و به دنبال پاسخ این پرسش است که «در آموزش و پرورش آینده با چه مسائل نوپدیدی مواجه خواهیم شد؟»

وی افزود: رویداد «مسئله‌های نوپدید آینده آموزش» روزهای 28 و 29 دی‌ماه در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار می‌شود که طی آن ضمن اینکه روش‌ها، ابزارها و اطلاعاتی از حوزه آینده‌پژوهی ارائه خواهد شد با کمک رهیارها یا منتورهای آینده‌پژوهی و متخصصان تعلیم و تربیت به اجرای روش‌ها و کشف مسئله‌های آینده در آموزش و پرورش پرداخته می‌شود. افراد یا گروه‌ها می‌توانند با ثبت نام در این رویداد و گروه‌بندی در قالب گروه‌های 4 تا 6 نفره که در ابتدای رویداد انجام خواهد شد، ضمن بهره‌گیری از کارگاه‌ها و ابزارهای پیش‌بینی‌شده، تصور خودشان از مسائل نوپدید آینده آموزش را صورت‌بندی و ارائه کنند.

مشاور و دستیار رئیس سازمان پژوهش در امور راهبردی تأکید کرد: این برنامه، یک فعالیت به هم پیوسته است و حضور تیم‌ها از دقایق آغازین برنامه تا پایان رویداد لازم است. علاوه بر امکان شرکت عمومی افراد و گروه‌های علاقه‌مند به طور خاص اعضای هیات علمی، کارشناسان و مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و نیز سایر مدیران حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش می‌توانند با شرکت در این رویداد، پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری‌های خود از مسائل نوپدید آینده را ارائه و تبیین کرده و از این طریق بر سیاستگذاری‌ها و راهبردنگاری‌های آتی، تاثیر بیشتری بگذارند.

وی افزود: معرفی آینده‌پژوهی و روش‌ها و ابزارهای آن، روش‌شناسی کلان روندها و چرخ آینده‌ها، روش‌های کشف مساله نوپدید، کارگاه کلان روندهای موثر بر آینده آموزش و پرورش، روش تحلیل لایه‌ای و استعاره‌های بدیل آینده، روش تحلیل لایه‌ای و استعاره‌های بدیل آینده و مواردی از این دست در این رویداد اجرا خواهد شد.

گفتنی است گواهی شرکت در این رویداد از طرف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و مرکز پژوهش‌های مجلس صادر می‌شود. داوری نهایی رویداد نیز توسط تعدادی از سیاستگذاران و اساتید حوزه‌های تربیت و آینده‌پژوهی صورت خواهد گرفت. ایده‌های برتر معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار