محسن تلگردی

چپ راست؛ لذت تماشای یک فیلم طنز تمام عیار

منوچهر محمدی از چهره های شناخته شده حوزه فیلمهای پرمخاطب باعقبه ورویکرد مذهبی واعتقادی است. تقریبا در تمام کارهای او یک نوع خلاقیت ونوآوری در انتخاب داستان ، چینش حوادث ونحوه روایت آن دیده می شود که اتفاقا برای عموم مخاطبان هم خوشایند ودلپذیر است و شاهد آن هم مجموعه فیلم هایی است که او تهیه کنندگی آنها را به عهده داشته است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
چپ راست؛ لذت تماشای یک فیلم طنز تمام عیار

در بیشتر فیلم های پرمخاطب و پرفروش طنز وکمدی، می توان نشانی از منوچهر محمدی را یافت. فیلم های موفقی که بدون پرده دری و گذر از خط قرمز در دل مخاطب می نشینند.

فیلم « چپ،راست» که به تهیه کنندگی وی به تازگی اجازه اکران یافته است یکی از همان آثار طنزی که با همان رویکرد فیلم های قبلی وی ساخته شده است. فیلم مانند بسیاری از آثار کمدی این سالها اشاره های صریح و ملیح والبته جذاب اجتماعی سیاسی به مسایل ریز ودرشت روز دارد که اکثر این شوخی ها در آمده واز مخاطب خنده می گیرد و می شود گفت از جمله آثار موقر و فکر شده حوزه طنز ماست که در سالهای گذشته ساخته شده و به خاطر مسایل کرونا تاکنون امکان اکران نیافته است.

فیلم چپ راست دارای کیفیت طنزی است که مخاطب به آن روی خوش نشان خواهد داد . خصوصا که در بیشتر آثار طنز منوچهر محمدی ، بالایه ها وشخصیت هایی مواجهیم که خودبه‌خود جذابند و می‌توانند مخاطب را با خود همراه کنند. او در همان چند اثر طنزی که تهیه کنندگی آنها را به عهده داشته به خوبی نشان داده که تا چه حد روحیه طناز مخاطب ایرانی را می شناسد و به ظرایف آن واقف است. حالا و در فیلم چپ راست دوباره با داستانی با همان مختصات آشنای فیلم های دیگر محمدی روبروییم. با این تفاوت که فیلم چپ راست به شدت محصول زمانه فعلی است و مخاطب از تماشای آن و اشارات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اش سر ذوق خواهد آمد.

فیلم داستان هوشمندانه‌ای را دستمایه کار قرار داده است . دوخانواده با مناسبات ومشی سیاسی گوناگون حوادث مختلفی را به وجود می آورند که برای آدمهای داستان غیرمنتظره است. فیلم با دستمایه قرار دادن طرز فکر این دوخانواده موقعیت های طنز جذابی را پدید می آورد که باعث خنده مخاطب می‌شود.


سازمان سینمایی با اکران این فیلم نشان داد که تا چه اندازه به نمایش فیلم های مختلف در ژانرهای گوناگون تمایل دارد. در حال حاضر تنها فیلم کمدی « بخارست» است که از اکران آن مدتها می گذرد و البته چندان هم در گیشه موفق نبوده است و پیش‌بینی می‌شود با اکران فیلم چپ راست تحرکی در گیشه فیلم های کمدی دیده شود.

گنجاندن یک فیلم طنز در کنداکتور فیلم های در حال اکران نشان می دهد که سازمان سینمایی در همراهی با خواسته و نیاز مخاطبان ( که علاقمند به آثار کمدی با کیفیت مناسب هستند ) چقدر جدی است و به نیازهای مخاطبان اهمیت می دهد. واقعیت این است که سازمان سینمایی به خاطر جایگاهش در همه این سالها تلاش کرده اسبابی را فراهم آورد که هم مخاطب و هم سازندگان فیلم در حوزه های مختلف از ان بهره ببرند. اتخاذ سیاستهای حمایتی این سازمان در یک سال گذشته موید این نکته است که سازمان سینمایی تلاش می کند هر چه بیشتر ، نگاه مخاطب و سازندگان فیلم ها رابه هم نزدیک کند.

کارشناس رسانه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار