برگزاری مراسم تجلیل از مقام زن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا

تهران (پانا) -رئیس سازمان نهضت سوادآموزی طی مراسمی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و تکریم مقام زن و روز مادر این روز را به بانوان همکار در سازمان و همه آموزش‌دهندگان و خواهران فعال در عرصه سوادآموزی و تعلیم و تربیت تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تجلیل از مقام زن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، علیرضا عبدی در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و تکریم مقام زن و روز مادر با حضور بانوان شاغل در حوزه ستادی برگزار شد، این روز را به بانوان همکار در سازمان و همه آموزش ‌دهندگان و خواهران فعال در عرصه سوادآموزی و تعلیم و تربیت تبریک گفت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در آغاز سخنان خود با اهدای سلام و درود به شهدا و امام شهدا(ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر را گرامی داشت و در خصوص جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س) مطالبی را بیان کرد.

علیرضا عبدی در ادامه بیان داشت: جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار رفیع و نقش ایشان بسیار ویژه و خاص است و شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین نقش‌های حضرت فاطمه زهرا(س) جاری‌سازی تعالی بشری از مسیر رحمت و مودت است که این نقش و این نگاه تربیتی را در اندیشه امامان که همه تربیت‌یافته همین مکتب هستند نیز بارها مشاهده کرده‌ایم.

وی افزود : حضرت زهرا(س) انسانی جاری در تاریخ و به مانند عطری است که در فضا منتشر می‌شود و همه از آن برخوردار می‌شوند و هر جا اندیشه و نگاه تربیتی ایشان متبلور شده، جهش دوباره‌ای در آفرینش بشر اتقاق افتاده است.

عبدی با ذکر نمونه‌هایی به 2 جایگاه والای زن که همان جایگاه همسری و مادری است اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم عنوانی درست به جریان زندگی ایشان بدهیم به «مدیریت نقش‌ها» می‌رسیم و اگر بانوان ما هم با توجه به مسئولیت‌ها و نقش‌هایی که دارند درست عمل کنند و به جایگاه فرزندی، همسری و مادری توجه ویژه‌ای داشته باشند قطعا جامعه را در مسیر درست تعالی پیش خواهند برد.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب بانوان در نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: نهضت زمانی به غایت و پیروزی خود نزدیک خواهد شد که نقش زنان در تحقق اهداف سازمان بیش از پیش جدی گرفته شود و توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای بانوان این مسیر را زودتر به سرانجام خواهد رساند.

رسولی، مشاور رئیس سازمان در امور بانوان نیز ضمن تشکر از رئیس سازمان به دلیل توجه ویژه به بانوان و برگزاری این مراسم به نقش حضرت زهرا(س) در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و خانوادگی اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در عفت، تقوی، همسرداری، فرزندپروری، حضور در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و... نه تنها برای بانوان بلکه برای کل بشریت الگویی تمام‌عیار هستند.

در پایان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقات مختلف به نفرات برتر هدایایی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار