مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

امسال ۷۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمان به مدارس بازگشته‌اند

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه زیرسازی بیش از ۵۰ زمین چمن مصنوعی در سطح مدارس استان انجام شده است، گفت امسال ۷۰۰کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمان به مدارس بازگشته‌اند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۷۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمان به مدارس بازگشته‌اند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان اینکه تعلیم و تربیت یک فرآیند و یک جریان است که به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: دانش آموزان با حضور در مدرسه در جریان فرآیند آموزشی قرار می‌گیرند و تعطیلی مدارس به بهانه‌های مختلف آسیب بزرگی به جریان آموزش می‌زند و غیرقابل جبران است.

وی با اشاره به اینکه حضوری برگزار شدن مدارس در یادگیری دانش‌آموزان بسیار اثرگذار است، گفت: معلمان نیز از آموزش حضوری استقبال می‌کنند چرا که اشکالات دانش آموزان در همان کلاس درس مشاهده و رفع می‌شود اما معلم در آموزش غیرحضوری اشکالات دانش‌آموز را نمی‌تواند ببیند و آنها را رفع کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دانش آموزان با حضور در مدارس وارد یک فضای اجتماعی می‌شوند که در آینده آنها نیز موثر است، افزود: سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و اگر دانش‌آموزی دچار بیماری شد، معلم هم حتماً کمک می‌کند تا آن دانش‌آموز در خانه کلاس درس را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس را نخواهیم داشت و تا جایی که امکان داشته باشد بنای اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بر آموزش حضوری است، بیان کرد: حتی یک روز تعطیلی مدرسه عقب‌ماندگی آموزش را به دنبال دارد و عواقب آن در آینده بسیار بد است.

رضایی با بیان اینکه در سطح استان کرمان قرارگاه جهادی عدالت آموزشی برابر تشکیل شده، افزود: جلسات متعددی در قالب این قرارگاه در استان برای توسعه فضای آموزشی و کیفیت آموزش با حضور صاحبنظران و پیشکسوتان در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 700 کودک بازمانده از تسهیل در استان کرمان به مدارس بازگشتند، گفت: اداره ثبت احوال در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل می‌تواند کمک بزرگی به آموزش و پرورش کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان است، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای برگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل اعتبار خوبی گذاشته و آمادگی لازم برای آموزش رایگان این دانش‌آموزان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای ما بسیار اهمیت دارد و به فعالیت‌های بدنی و ورزشی در این سند تاکید شده است، بیان کرد: طرح شهید سلیمانی برای ورزش دانش‌آموزان و تحرک آنها در حال اجرا است.

رضایی با بیان اینکه در قالب این طرح زمین چمن مصنوعی برای مدارس ایجاد می‌شود، گفت: تاکنون زیرسازی بیش از 50 زمین چمن مصنوعی در سطح مدارس استان کرمان اجرا شده و 8 زمین چمن مصنوعی در سطح استان کرمان افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 6 هزار مدرسه در سطح استان کرمان داریم که بالای 50 درصد این مدارس ابتدایی هستند، افزود: 680 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان کرمان تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار