وزیر امور خارجه عازم ترکیه شد

امیرعبداللهیان: آقای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر به ترکیه به عمل آوردند که هماهنگی‌های اولیه این سفر در سطح عالی در آنکارا انجام خواهد شد‌

تهران (پانا) - ‌حسین امیر‌عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری ترکیه، صبح روز سه‌شنبه در راس هیاتی سیاسی عازم آنکارا شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور خارجه عازم ترکیه شد

‌وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مقامات ترکیه در خصوص مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی و همچنین موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز طبق برنامه هماهنگ کرده بودیم که من هم در مسکو باشم و هم در آنکارا، علت آن هم برخی تحولات منطقه‌ای در مورد سفر به مسکو آنکارا بود.

وزیر امور خارجه افزود: ‌در نهایت قرار شد سفر مسکو را با قدری تاخیر انجام دهیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: اولا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آقای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر به ترکیه به عمل آوردند که هماهنگی‌های اولیه این سفر در سطح عالی در آنکارا انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال به دلیل تحولات سریع در حوزه شامات و غرب آسیا که در جریان است، دو روز قبل در سوریه با بشار اسد و در لبنان با مقامات عالی لبنان گفت‌وگو داشتیم.

وزیر امور خارجه افزود: همچنین تحولات در قفقاز جنوبی، رایزنی درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای که بالاخره به امنیت منطقه بستگی دارد و در چارچوب نگاه دولت آیت‌الله رئیسی مبنی بر سیاست همسایگی و نگاه به آسیا تحرکات بیشتر در این حوزه امروز یک ضرورت مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار