در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا و روز زن عنوان شد:

فاطمه زهرا(س) یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای زن در فرهنگ ایرانی اسلامی است

تهران (پانا) - شهردار منطقه ۱۴ حضرت فاطمه زهرا را یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ ایرانی اسلامی دانست که بانوان با تأسی و الگوگرفتن از حضرت فاطمه در همه جوانب زندگی توانمندی‌های بالایی کسب می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه زهرا(س) یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای زن در فرهنگ ایرانی اسلامی است

محمدامین سالاری پور؛ شهردار منطقه ۱۴ ضمن تبریک فرارسیدن فرخنده میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه سلام الله علیها در مراسم «قدر دانیم» گفت: بانوان با تأسی و الگوگرفتن از حضرت فاطمه زهرا، در همه جوانب زندگی توانسته اند توانمندی بالایی از خود نشان دهند. توجه ویژه به نقش زنان شاغل در دو جایگاه مادری و مسؤلیت اداری بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر تربیت فرزندان شایسته، بانوان منطقه ۱۴ در ارزیابی های انجام شده بیشترین نقش را در ارتقاء عملکرد منطقه ١۴ داشته و با عملکرد سلامت خود اثرگذاری بسیار بالایی در پیشبرد اهداف سازمانی شهرداری منطقه ۱۴ داشته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه «زن» مظهر پاکی، عفت و تربیت انسان است، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی کارآمد به واسطه پرورش و تربیت یک زن به وجود می‌آید و ضمن اینکه این امر منافاتی با شاغل بودن بانوان ندارد، چه بسا بانوان محجبه بسیار زیادی در کشور وجود دارد که هم شاغل و فرهیخته هستند و هم به امورات خانه داری و فرزندداری می‌پردازند؛ بنابراین حجاب هیچ مانعی برای پیشرفت یک زن نیست، بلکه زنی که حدود الهی را رعایت کند و بر مبنای تفکر توحیدی و خدا محوری در جامعه زندگی می‌کند، زمینه پیشرفت بیشتری نیز دارد.

سالاری پور با تاکید بر اینکه باید زمینه بروز و ظهور امکانات حضور اجتماعی برای زنان فراهم شود، گفت: از نظر اسلام، زن انسان ساز است و برای اینکه ما بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم باید امکانات جامعه را فراهم کنیم، در حال حاضر زنان بسیار تحصیل کرده‌ای در کشور وجود دارند که اولویت آن ها رسیدگی به فرزندان است و باید از این بحث که نمی‌توانیم از حضرت زهرا الگو بگیریم کناره گیری کنیم؛ چراکه به گفته قرآن کریم، حضرت زهرا و زینب (سلام الله علیها) اسوه حسنه هستند و ما می‌توانیم به اندازه لازم از آنها الگو بگیریم.

سالاری پور عنوان کرد: با توجه به شرایط عصر فعلی، باید به جایگاه زنان در بستر معرفت شناسی دینی توجه بیشتری کرد، به ویژه اینکه در چند دهه اخیر این مسئله حساسیت و اعتبار بیشتری یافته است. در تاریخ کنونی جهانی، زنان بیش از پیش نقش‌های فردی، اجتماعی و تاریخی را ایفا می‌کنند که این کنش آنان می‌تواند در تاریخ قدسی نیز تأثیرگذار باشد.

شهردار منطقه ۱۴ در پایان ضمن اذعان بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ ایرانی اسلامی است، گفت: اینجانب ایام فرخنده ولادت باسعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و نیز ولادت فرزند برومند آن حضرت، احیاگر اسلام ناب محمدی، حضرت امام خمینی(ره) و هفته نکوداشت مقام زن و روز مادر که فرصتی ارزشمند برای تکریم و تجلیل از مقام والای زنان و مادران است را به همگان به ویژه بانوان ارجمند و مادران فداکار این سرزمین صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم. امید آن دارم که در سایه عنایات الهی و اهتمام جمعی بانوان مکرمه بتوانیم در راستای ترویج ارزش‌های والا و کرامات متعالی آن حضرت تحت عنایات خاصه بقیه الله قدم برداریم.

در این مراسم که با محوریت اداره بانوان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۴ برگزار شد، با اجرای برنامه های هنری و شاد گروه های سرود، اجرای موسیقی نی و دف نوازی و استندآپ کمدی، لحظات شاد و متفاوتی برای بانوان رقم خورد.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار