افتتاح مرکز مشاوره شهید سلیمانی در منطقه 6

تهران (پانا) - همزمان با سومین سالروز شهادت شهید سلیمانی با حضور معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش؛ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی شهید سلیمانی در آموزش و پرورش منطقه 6 افتتاح و بهر‌ه‌برداری شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مرکز مشاوره شهید سلیمانی در منطقه 6

مراسم افتتاح مرکز مشاوره و روانشناختی شهید سلیمانی، با حضور سید احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت، طاهره فضائلی؛ معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، حمید ضیاء پور مدیر آموزش و پرورش منطقه6، برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از موارد مهم، در بحث پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، لزوم توجه به موضوع ارائه مشاوره با رویکرد اسلامی است، به همین منظور راه اندازی مرکز مشاوره شهید سلیمانی که مشاوری امین و گره گشا برای مردم بود و در تحکیم مبانی نظری اسلام و معنویت تلاش می کرد، در منطقه 6 مورد تحسین و تقدیر است.

موسوی با بیان اینکه، اولویت اصلی حوزه پرورشی آموزش و پرورش در برنامه ریزی و سیاست گذاری ها، پیشگیری قبل از درمان است، افزود: در این سیستم اولویت پیشگیری قبل از درمان در تمام حوزه های مشاوره ای مورد انتظار است و با توانمندسازی و دانش افزایی مربیان، همکاران و مدیران در زمینه آگاهی بخشی، مهارت افزایی، تبادل تجربیات و آشنایی با آسیب های نوظهور حوزه جوانان و خانواده، تاکنون گام های اساسی و مهمی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی برداشته شده است.

وی سپس با اشاره به جایگاه و اهمیت نیروی انسانی توانمند در حوزه مشاوره خاطرنشان کرد: در شهر تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی و وسعت پایتخت وجود نیروهای توانمند متخصص در حوزه مشاوره می تواند نقش قابل توجهی را در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشد.

موسوی با تاکید بر اولویت مشاوره تربیتی بیان کرد: واقعیت دنیای امروز این است که نوع نگاه و نوع رفتار دانش آموزان با ورود به فضای مجازی متفاوت از گذشته شده و این مسأله کار مراکز مشاوره و درمانی را سخت و سنگین تر کرده، در نتیجه امروز می بایست شیوه ها و روش های برخورد خود را تغییر دهیم تا بتوانیم اثرگذار بوده و در هدایت فرزندان نتایج خوبی دریافت کنیم و در مسیر توسعه فرهنگی و تربیتی گام برداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، ادامه داد: یک مشاور خوب می تواند در مسیر زندگی، قدرت تصمیم گیری و در نهایت تغییر رفتار یک انسان را پایه گذاری کند، بنابراین در این راه از همکاران انتظار داریم، با به روز رسانی دانش مشاوره ای متناسب با نیازهای امروز، در هدایت مراجعه کنندگان و ارائه خدمات مشاوره ای تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره بر اهمیت و جایگاه مشاورین در بین دانش آموزان و همکاران افزود: مشاورین امین دانش آموزان و همکاران هستند، زیرا مبنای کار آنها علمی است و با تحقیق و پژوهش مسائل را به درستی و به موقع نیازسنجی و بر اساس آن خدمات ارائه می کنند در نتیجه با این روش کار اقناع سازی نسل نواندیش و نخبه جامعه راحت تر محقق می شود.

موسوی با بیان متفاوت بودن نوع موضوعات مشاوره ای در مناطق، پیشگیری و انجام کار علمی، پژوهشی و میدانی را از اولویت های اساسی برشمرد.

در ادامه این مراسم طاهره فضائلی، معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، در راستای بهره برداری بهینه از فضاهای آموزشی منطقه و اختصاص این فضا به مرکز مشاوره گفت: مرکز مشاوره فقط یک مرکز درمانی نیست، بلکه بحث سلامت روان نیز در منطقه برعهده این مرکز است.

فضائلی با بیان اینکه مرکز مشاوره فرماندهی سلامت روان منطقه را برعهده دارد، افزود: باید با همکاری و همراهی سایر بخش ها هر دو مقوله را پوشش داد و در زمینه رشد و توسعه سلامت روان منطقه حرکت شود.

فضائلی با اشاره به راهکارهای سند نظام جامع در زمینه نیروی انسانی مشاوره خاطرنشان کرد: در این سند به استفاده از رابطان و همیاران توانمند و متخصص اشاره شده است و مناطق در راستای تقویت نیروی انسانی می توانند اقدام کرده و از حضور و پتانسیل این نیروها استفاده کنند.

در پایان حمید ضیاءپور، مدیر آموزش و پرورش منطقه 6، ضمن تقدیر از حضور مهمانان در برگزاری مراسم افتتاح، با بیان اینکه هدف‌گذاری اصلی تربیت، توانمندسازی و ارتقای سطح علمی مربیان، معلمان، مدیران و دانش آموزان است، بر کار تیمی و گفتمان های بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در راستای اقناع سازی دانش آموزان و توسعه اهداف عالی منطقه تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان امروز نیاز دارند حرف هایشان شنیده شود و باید برای دانش آموزان وقت گذاشته شود و آنها را نسبت به مسائل روز که بسیار پیچیده است با شیوه های به‌روز آگاه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار