در کارگاه آموزشی با موضوع خودمراقبتی در پاکدشت مطرح شد:

آموزش نحوه برخورد با مسائل به والدین و معلمان، می‌تواند از حوادث ناخوشایند جلو گیری کند

پاکدشت (پانا) - در کارگاه آموزشی با موضوع خودمراقبتی بر آموزش نحوه برخورد با مسایل به والدین و معلمان تاکید شد که این امر می‌تواند از حوادث ناخوشایند جلو گیری کند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش نحوه برخورد با مسائل به  والدین و معلمان، می‌تواند از حوادث ناخوشایند جلو گیری کند

کارگاه آموزشی با موضوع خودمراقبتی با حضور رابطین مشاوره مقطع ابتدایی پاکدشت، در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش پاکدشت برگزار شد؛ این برنامه به همت مدیریت مرکز مشاوره و‌ خدمات روانشناختی پاکدشت انجام شد.

مژگان علی‌کائی مدیر مرکز مشاوره در خصوص برگزاری این کارگاه به پانا بیان کرد:«پس از بررسی‌های انجام شده و مراجعاتی که به مرکز داشتیم، متوجه شدیم بسیاری از اتفاقات قابل پیشگیری است و اگر والدین و معلمان نحوه برخورد با مسایل را بیاموزند می‌توانند از حوادث ناخوشایند جلوگیری کنند؛ به همین جهت تصمیم به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رابطین مشاوره گرفتیم.»

وی بیان کرد:«در ابتدا به منظور توانمند‌سازی و افزایش آگاهی رابطین این کارگاه با تدریس پروین بنی‌عامریان مشاور کودک مرکز و با حضور ۳۰ نفر از رابطین مشاوره مقطع ابتدایی در سطح شهرستان برگزار شد.»

علی‌کائی افزود: «در این کارگاه به ضرورت دادن آگاهی به دانش‌آموزان تاکید شده و مطرح شد چنانچه دانش‌آموزان در سنین پایین نحوه برخورد صحیح و مراقبت از خود را بیاموزند در موقعیت‌های مختلف بهتر عمل خواهند کرد و کمتر دچار آسیب خواهند شد؛ همچنین بیان شد در مقابل سوالات و کنجکاوی‌های دانش‌آموزان ضروری است که به شیوه مناسب و صحیح پاسخ داده شود تا دانش‌آموزان به جهت رفع کنجکاوی در مسیرهای نادرست قرار نگیرند و اگر دانش‌آموزی دچار آسیب شد شیوه صحیح برخورد با مسئله چیست.»

در این کارگاه رابطین سوالات خود را از مدرس پرسیدند و در طی پرسش‌ها و پاسخ‌ها متوجه شدند چنانچه دانش‌آموزی دچار مشکل شود، اگر فرد مورد اعتماد دانش‌آموز روش برخورد صحیح انجام ندهد، سبب شود تا دانش‌آموز مسئله خود را به طور کامل بیان نکند و در تجارب بعدی سکوت کند.»

همچنین پروین بنی‌عامریان مشاور تخصصی مرکز مشاوره بیان کرد: «بهتر است با دانش‌آموز که دچار مشکل شده است همدلی کرده و بیان کنید که او هیچ تقصیری ندارد و از دادن احساس گناه به ایشان خودداری کنید و از اعتراض نسبت به تاخیر در بیان کردن مسئله نسبت به دانش‌آموز خودداری کنید؛ سپس با شیوه صحیح نحوه تخلیه هیجان را به او بیاموزید و سپس با آموزش‌های خود مراقبتی باعث شوید تا ایشان در تجارب بعدی بتواند از خودش به شیوه درست مراقبت کند.»

لازم به ذکر است، این کارگاه در یک جلسه ۲ ساعته با همکاری مرکز مشاوره و کارشناسی مشاوره برگزار شد و با توجه به استقبال و اعلام رضایت مراقبین و در خواست آنان این جلسات ادامه پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: عباس رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار