وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت:

‌صورت‌‌های مالی‌ ۲۰۷ شرکت دولتی ‌منتشر خواهد شد

تهران (پانا)‌ - وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که ‌حدود یک میلیون پرونده از معوقات مالیاتی با ارزش حدود ۴۷۰ هزار میلیارد تومان با همکاری قوه قضائیه تعیین تکلیف شود.

کد مطلب: ۱۳۳۶۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
‌صورت‌‌های مالی‌ ۲۰۷ شرکت دولتی ‌منتشر خواهد شد

سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت‌‌های مالی بخش‌‌‌های دولتی ۲۰۷ شرکت دولتی را منتشر خواهیم کرد و در کنار ۴۰۰ عنوان به بیش از ۶۰۰ مورد، انتشار خواهیم داشت. در سامانه کدال تا فروردین ماه هزار شرکت دولتی شفاف خواهند شد.

وی افزود: درخواستی که ما از رییس قوه قضاییه داشتیم و با حمایت ایشان هم مواجه شد این بود که حدود یک میلیون پرونده از معوقات مالیاتی با ارزش حدود ۴۷۰ هزار میلیارد تومان که از جمله به دلیل وقتی که قضات باید می‌گذاشتند کمتر بود و در هیات‌های بررسی مالیاتی مدت‌ها معطل مانده بود، از قضات بازنشسته و سایر حقوقدانان هم استفاده کنیم که همانطور که در حوزه اموال تملیکی هم حضور قضات و نقشی که آرای جدید ایفا کرد، توانستیم بیش از هزار و ۲۰ هزار میلیارد تومان از مجموع دارایی‌های انبارهای کشور را تعیین تکلیف کنیم امیدوارم در حوزه مالیاتی هم با اراده‌ای که در قوه قضاییه وجود دارد مسئله معوقات مالیاتی را هم حل کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم مساله معوقات مالیاتی را در یک اقدام انقلابی ساماندهی کنیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی ‌مبنی بر ادعای رئیس دولت دوازدهم درباره پر بودن خزانه در پایان دولت قبل اظهار داشت: همانطور که در نامه آقای واعظی به آقای نوبخت که مردادماه پارسال منتشر شد، دیده اید، خزانه دولت خالی بوده است. اگر منظور ذخایر ارزی بانک مرکزی است، باید گفت در همه سال های گذشته همه روسای بانک های مرکزی بویژه از سال های ۸۹ تا امروز کمک کردند که این اتفاق بیفتد.

خاندوزی تاکید کرد: در ابتدای دولت سیزدهم نه تنها خزانه خالی بود بلکه بالاترین میزان استقراض، انتشار اوراق بدهی و استفاده از تنخواه بانک مرکزی به مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان ثبت شده بود و می توان گفت نه تنها خزانه خالی بوده بلکه ۵۴ هزار میلیارد تومان منفی بوده است و حتی همه اوراق بدهی که باید تا آخر سال منتشر می شد، در همان نیمه نخست سال استفاده شده بود و دولت مجبور شد در مهر ماه بار دیگر اوراق منتشر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار